سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی محور بجنورد-آشخانه از فردا

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: محور بجنورد- آشخانه که ازبامداد یکشنبه ۲۴ فروردین ماه امسال به علت رانش زمین مسدود شده بود از فردا دوشنبه اول اردیبهشت ماه بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، شهامت  ​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: بارندگی‌ها سبب رانش زمین دردومقطع محور بجنورد-آشخانه در محدوده مملجه تا خندقلو شده بود که با تلاش شبانه روزی وتجمیع امکانات راهداری وپیمانکارباند دوم آماده بازگشایی شده است.

شهامت افزود: ۱۵۰ متر از مسیر، فاصله ۱۵ کیلومتری بجنوردوحدود ۷۰ متر درمحدوده خندقلو دچار رانش زمین و خسارت شد که به ناچار مسیر بجنورد-آشخانه به مدت یک هفته مسدود وترافیک به محورقدیم منتقل شد وهمزمان ایمن سازی اضطراری محورقدیم اجراگردید.

او عنوان کرد: محور بجنورد- آشخانه از مسیر‌های مهم کشور و استان است و درسال ۹۸ بالغ بر ۶ میلیون ودویست خودرو از آن عبور نموده است که با توجه به بالا بودن میزان تردد در مسیر مذکور سرعت دادن به انجام کار‌های مربوط به بازگشایی محور مورد تاکیدمدیریت بحران استان قرار گرفت.

شهامت گفت: برای مرمت تخریب‌های ناشی از رانش زمین روزانه ۳۰ دستگاه انواع (کامیون- لودر- بیل مکانیکی – گریدر-غلطک) راهداری طی یک هفته مشغول به فعالیت بوده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: در این مدت ۱۰ هزارمترمکعب خاک برداری انجام شده و حدود ۱۵۰۰ تن سنگ و مصالح به محل، حمل گردیده است.

او اظهار داشت: برای سرعت دادن به کار مرمت این محدوده تخریب شده، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیزدر استان حضور و از محل بازدید کرد و با تاکید ایشان هماهنگی‌های لازم برای تسریع در اجرای کار‌ها انجام شد.

شهامت افزود:باتوجه به جلسه برگزار شده دردفتر فنی استانداری خراسان شمالی مقرر شد مشاور طرح بانددوم نسبت به مطالعه محدوده رانش وطول ۱۰ کیلومتری مسیرکه شرایط جنس خاک مستعد رانش وریزش است اقدام نماید واقدامات انجام شده صرفاً جهت پایدار سازی موقت وبازگشایی مسیر به اجرا در آمده است.

دبیرکمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل ونقل وسوانح رانندگی استان ضمن تاکید برحفظ محور قدیم بعنوان یک گزینه از جهت پدافند غیر عامل، از همراهی وهمکاری مردم جهت رعایت مقررات درتردد از محور قدیم تشکر نمود وهمراهی وهمدلی دستگاه‌ها بویژه پلیس راه، نیروی انتظامی، بنیاد مسکن، آزمایشگاه مکانیک خاک وشرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل ونقل درمجموعه راه وشهرسازی ودستگاه‌های همکار را، عامل مهمی در تسریع عملیات اضطراری دانست.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.