سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم اجرای پروژه‌های مرمت بنا‌های تاریخی اردبیل در سال ۹۹

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل از تداوم اجرای پروژه‌های مرمت بنا‌های تاریخی اردبیل خبر داد و گفت: از جمله برنامه‌ها در این حوزه مرمت کاروانسراهاست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم لطفی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت:‌  کاروانسراهای قانلی بولاغ مشگین‌شهر و شاه عباسی صائین در شهرستان نیر از بناهای تاریخی مهم استان بوده که با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته به ثبت ملی رسیده و عملیات مرمت در این بناها با جدیت دنبال می‌شود.

او تلاش برای ثبت جهانی این کاروانسراها را از موارد مورد پیگیری دانست و افزود:‌ در صدد هستیم تا این دو کاروانسرا در لیست پرونده کاروانسراهای ایران برای ارسال به سازمان یونسکو برای ثبت جهانی، قرار بگیرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل مرمت بناهای تاریخی در سطح استان را از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار برشمرد و تصریح کرد:‌ امسال نیز اقدامات در این حوزه تداوم خواهد داشت.

لطفی افزود: از جمله برنامه‌های مرمت آثار و بناهای تاریخی در استان، مرمت غارهای تاریخی گلستان، مرمت پل قیرمیزی کورپی و نیز ساماندهی کاروانسرای شاه عباسی در منطقه صائین بوده که امسال در اولویت فعالیت‌های معاونت میراث فرهنگی قرار گرفته است.

او بناهای تاریخی را معرف تمدن و قدمت فرهنگی هر منطقه دانست و بیان کرد:‌ با توجه به اهمیت این بناها عملیات مرمت به صورت مستمر در بناهای تاریخی در سطح استان انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم تا با مرمت این ابنیه‌ها زمینه برای معرفی هر چه بیشتر تاریخ و تمدن استان در سطح ملی و بین‌المللی را فراهم آوریم.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.