سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم مطرح کرد؛

اعتبار ورزش بدن‌سازی و پرورش‌اندام در فضای مجازی خدشه‌دار نشود

آمده گفت: واحد رسانه‌ای و کمیته انضباطی این هیأت فعالیت قهرمانان، داوران، مربیان، مدیران باشگاه‌ها و حتی برخی از ورزشکاران قم را در فضای مجازی رصد می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سعید آمده رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم گفت: هرگونه فعالیت در رشته‌های زیر مجموعه هیأت بدن‌سازی و پرورش اندام در قالب صفحه شخصی و یا عمومی فضای مجازی باعث توسعه همگانی این ورزش در سطح جامعه می‌شود، بنابراین هیأت به هیچ عنوان فعالیت در این زمینه را منع نمی‌کند و حتی قدردان افراد پرتلاش در این زمینه است و از هرگونه کمک برای پیشرفت آن‌ها دریغ نخواهد کرد.

او اضافه کرد:، ولی با توجه به اینکه داوران و مربیان رسمی هیأت و همچنین مدیران باشگاه‌های دارای مجوز، جزو افرادی هستند که هر ساله باید صلاحیت آن‌ها تایید شود، از این عزیزان می‌خواهیم فعالیت در فضای مجازی را با حساسیت خاصی انجام دهند و دقت داشته باشند که از قوانین تخطّی نکنند.

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم تاکید کرد: موضوع حجاب در بانوان بسیار حائز اهمیت است و هیأت با بد حجابی علنی برخی مربیان و مدیران باشگاه‌ها در فضای مجازی به شدت برخورد خواهد کرد، همچنین افراد بد حجاب به هیچ عنوان در لیست مربیان رسمی هیأت قرار نخواهند گرفت و مدارک مربیگری آن‌ها باطل خواهد شد.

او عنوان کرد: از خانواده بزرگ بدن‌سازی و پرورش‌اندام قم می‌خواهیم، در صفحه‌ها و بخش‌هایی از فضای مجازی فعالیت کنند که هویت اصلی مالک و مسوول خود را برای عموم مشخص کرده باشند تا در صورت بروز هرگونه تخلف و یا سوء استفاده در این صفحه‌ها، امکان پیگرد قانونی آن‌ها وجود داشته باشد.

آمده افزود: برگزاری برخی چالش‌ها در فضای مجازی دور از شان مربیان و ورزشکاران استان قم است، به همین دلیل از مربیان، ورزشکاران و دیگر عزیزان فعال در بدن‌سازی و پرورش‌اندام می‌خواهیم با توجه ویژه به این موضوع شخصیت جامعه بزرگ بدن‌سازی را با شرکت در برخی چالش‌ها خدشه‌دار نکنند، زیرا این‌گونه فعالیت‌های نامناسب توسط هیأت در هر دو بخش آقایان و بانوان رصد خواهد شد و در تایید صلاحیت افراد موثر خواهد بود.

او ابراز کرد: مرجع استعلام مربیان رسمی و قهرمانان ملی و بین‌المللی در استان قم، هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام است، بنابراین برخی افراد که در صفحه‌های مختلف مجازی به عنوان مربی و قهرمان باسابقه معرفی می‌شوند، حتی ابتدایی‌ترین دوره‌های آموزشی فدراسیون را نگذرانده‌اند و به هیچ عنوان مربی رسمی فدراسیون نیستند.

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم تصریح کرد: این افراد گاهی اوقات سوابق قابل توجهی هم ندارند، در صورت معرفی این افراد و باشگاه‌های آنها، این امر باعث ایجاد مشکل برای این عزیزان خواهد شد و در صورت فعالیت غیرقانونی این افراد در باشگاه‌های اعلام شده، با مدیران این باشگاه‌ها برخورد انضباطی می‌شود.

او افزود: از عزیزانی که در فضا‌های مختلف مجازی با موضوع رشته‌های زیر مجموعه هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام فعال هستند تقاضا داریم قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران را رعایت کرده و از نشر هرگونه اکاذیب و پست‌های پوچ و بی‌معنی پرهیز کنند و توجه ویژه‌ای به افزایش سطح آگاهی علمی و عملی دنبال کنندگان خود داشته باشند.

آمده یاد آور شد: تمام این موارد را در قالب اطلاعیه به باشگاه‌های مختلف ارسال کرده‌ایم و این اطلاعیه مبنای بررسی فعالیت مجازی مخاطبان هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم خواهد بود و از تمامی فعالان این رشته‌ها خواسته‌ایم در صورت امکان به داوران، مربیان، مدیران باشگاه‌ها و ورزشکارانی که می‌شناسند این اطلاعیه را انتقال دهند تا ان‌شاءالله بعد از شکست کامل ویروس کرونا، شروعی موفق در فضای حقیقی برای خانواده بزرگ بدن‌سازی و پرورش‌اندام داشته باشیم.

با توجه به سوالات مکرّر مخاطبان هیأت مبنی بر فعالیت پیج‌های مختلف با موضوع بدن‌سازی، پرورش‌اندام و پاورلیفتینگ استان قم و اینکه آیا این پیج‌ها مورد تایید هیأت هستند یا خیر؟ ورزشکاران و علاقمندان به این رشته در جریان باشند که تنها نشانی رسمی هیأت در فضای مجازی @qombbfir است و هیأت فقط در مورد اطلاعیه‌های منتشر شده به این نشانی مسوولیت می‌پذیرد.

انتهای پیام /الف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.