سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ماسک در کارگاه‌های موکب خاتم الانبیا (ص) رفسنجان

مسئول موکب خاتم الانبیا (ص) رفسنجان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۹۰ هزار ماسک در ۳۸ کارگاه زیر نظر این موکب در رفسنجان تولید و توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی میربابایی مسئول موکب خاتم الانبیا (ص) رفسنجان گفت: در حال حاضر ۳۸کارگاه زیر نظر موکب خاتم الانبیا (ص) در شهرستان رفسنجان در حال فعالیت هستند که ۵۰۰ نفر از بسیجیان و فعالان به صورت جهادی روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند.

میربابایی گفت: تولید ماسک رایگان در این کارگاه‌ها تحت نظارت معاونت بهداشتی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون ۶۱ هزار عدد ماسک در ۲۳ روستا و ۱۳۰ هزار ماسک در سطح شهر رفسنجان توزیع شده است، بیان داشت: با حمایت خیریه خیرین سلامت ۲۰ میلیون تومان مواد ضدعفونی کننده دست در کارگاه‌های تولید ماسک رفسنجان توزیع شد.

او با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا در کشور مسائل و مشکلاتی را به وجود آورده است، گفت: از ۱۶ اسفند سال گذشته فعالیت‌های جهادی در رفسنجان آغازشد و موکب خاتم الانبیا در بحران کرونا ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی، خودپردازها، معابر شهری، تولید و توزیع رایگان ماسک و کمک به سیل زدگان رودبار جنوب را انجام داد.

میربابایی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ خودپرداز روزانه در ۲ شیفت و برخی مسیر‌ها در سه شیفت توسط ۲۰ نفر از خادمان موکب خاتم الانبیا در شهر رفسنجان گندزدایی شده است، اظهار داشت: برای ضدعفونی کردن سطح شهر نیز تاکنون روزانه ۵۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۳۰ هزار لیتر آب ژاول (ماده اولیه مواد ضدعفونی کننده سطوح) برای معابر شهری استفاده شده است.

مسئول موکب خاتم الانبیا (ص) رفسنجان با اشاره به اینکه برای انجام فعالیت‌های ذکر شده و مبارزه با ویروس کرونا در مجموع ۱.۵ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: خیرین و ارگان‌های مختلف در این راستا ما را حمایت کردند.

او افزود: برای کمک به سیل زدگان رودبار جنوب نیز با تلاش این موکب کمک‌هایی شامل ۲ هزار و ۱۰۰ آب معدنی، کنسروجات به میزان ۱۰۰ میلیون ریال، اقلام بهداشتی به میزان ۵۰ میلیون ریال، نان خشک، لباس‌های بچه گانه، مردانه و زنانه و بالغ بر یکهزار عدد ماسک جمع آوری و طی ۲ مرحله به این منطقه ارسال شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.