سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سریع‌ترین روش تست کرونا، روش‌های آزمایشی با پایه مولکولی است

همدلی مردم عامل پیشگیری از سرایت ویروس کویید ۱۹ دکترای بیولوشیمی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: همدلی مردم در رعایت نکات بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات، عامل پیشگیری از سرایت ویروس کویید ۱۹ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  امیرحسین خوشی اظهار کرد: با همدلی و رعایت نکات توصیه شده باید بتوانیم تا ۲ ماه آینده بر این ویروس غلبه کنیم.

 در پاسخ به این سوال که آیا امکان تست کرونا و آزمایش خون در آزمایشگاه‌ها وجود دارد، افزود: در شرایطی از بیماران تست کرونا گرفته می‌شود که فرد علامت دار باشد.

 خوشی با بیان اینکه پزشک از افرادی که دارای علائم اولیه هستند گرافی سینه می‌گیرد و با سی تی اسکن وضعیت فرد چک می‌شود، توضیح داد: پس از بررسی این موارد توسط پزشک و در صورت نیاز، با گرفتن تست آزمایشگاهی، ترشحات ریوی یا نمونه خلط چک می‌شود.

او خاطرنشان کرد: از افرادی که هیچ علامتی ندارند، تست کووید ۱۹ گرفته نمی‌شود.

دکترای بیولوشیمی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه در مورد کیت‌های آزمایشی نیز اظهار کرد: متداول‌ترین و سریع‌ترین روش موجود در تست کرونا، روش‌های آزمایشی با پایه مولکولی است.

اوبا بیان اینکه در این روش از نمونه خلط حلق یا گلو استفاده می‌شود، اضافه کرد: تشخیص زودرس نمونه خون در آزمایش کووید ۱۹ کارایی ندارد، بنابراین از نمونه‌های ترشحات ریوی استفاده می‌شود.

 خوشی گفت: از نمونه خون نیز می‌توان برای کووید ۱۹ استفاده کرد و اندازه گیری آنتی بادی‌های کویید ۱۹ را داشته باشیم، اما با توجه به اینکه ۲ هفته باید از زمان بیماری گذشته باشد، پزشکان به تشخیص زودرس از روش‌های مولکولی روی می‌آورند.

او ادامه داد: در روش مولکولی که شیوه متداول تست کروناست، بعید است که در حین آزمایش خطایی داشته باشیم و حساسیت تشخیص و حساسیت آزمایشگاهی بالاست.

او تصریح کرد: البته اگر نمونه به درستی گرفته نشود می‌تواند خطا به وجود آورد به صورتی که علائم کووید ۱۹ را می‌بینیم، اما نتیجه آزمایش منفی می‌شود.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۲۳:۴۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ، خسته نباشید ، اقا هستم ۳۱ ساله ، ۱۰ روز پیش علائم سنگینی قفسه سینه، تنگی نفس و سرفه خشک از سینه داشتم بدون تب ، اکسیژن خون هم معمولی بود ، به تشخیص پزشک مشکوک بودم و ازمایش خون و سیتی اسکن دادم که منفی بودولی پزشگ می گفت بعضی از افراد با ازمایش خون و عکس سیتی مشخص نمیشه .... دارو بیماران کرونا را برام تجویز کرد و ۱۰ روز قرنطینه خانگی هستم بعد از ده روز تنگی نفس و سرفه دارم ، سنگینی سینه و تب ندارم ، نیاز هست دوباره ازمایش بدم ایا ازمایشی هست که قطعی باشه واقعا از کار و زندگی افتادم ....با سپاس از زحمات شما