سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار محرمانه نیرو‌های آمریکایی از پایگاهی نظامی در سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه از دیدار محرمانه نیرو‌های آمریکایی از پایگاه الجزره در نزدیکی رقه سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری دیدبان حقوق بشر سوریه در خبری از دیدار‌های محرمانه و فشرده نیرو‌های آمریکایی از پایگاه نظامی الجزره در اطراف شهر رقه سوریه و در چارچوب تلاش آن‌ها برای تثبیت دوباره نفوذشان در شرق فرات خبر داد.

دیدبان حقوق بشر در گزارش خود به نقل از آنچه منابع موثق می‌خواند، نوشت: نیرو‌های آمریکایی دیدار‌هایی محرمانه را در پایگاه نظامی الجزره واقع در اطراف شهر رقه سوریه به انجام رساندند. این پایگاه، از بزرگترین پایگاه‌های نظامی ائتلاف بین المللی است که هم اکنون نیرو‌های سوریه دموکراتیک در آن حضور دارند. این در حالی است که خبر‌ها نیز از تلاش آن‌ها برای تمرکز در این پایگاه در چارچوب تلاششان برای تثبیت نفوذ در شرق فرات حکایت دارد.

دیدبان حقوق بشر سوریه در دوازدهم ماه کنونی میلادی، اعلام کرده بود نیرو‌های آمریکایی دوباره تمامی افرادی از نیرو‌های سوریه دموکراتیک را که قبلا با آن‌ها کار می‌کردند و شمارشان به صد‌ها نفر می‌رسد را بار دیگر برای کار فراخوانده اند.

طبق اعلام منابع سوری، نیرو‌های آمریکایی تلاش دارند پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در نیمه دسامبر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد نیرو‌های خود را از سوریه خارج خواهد کرد، نفوذ خود را به شکلی زیاد در منطقه فرات بار دیگر تثبیت کنند.

منابع دیدبان حقوق بشر سوریه گفته اند صد‌ها نفر از نیرو‌های سوریه دموکراتیک در دیرالزور و حسکه به نیرو‌های نظامی آمریکا پیوسته اند؛ بطوری که وظیفه آن‌ها در بخش لجستیک، علاوه بر دیدن آموزش‌های نظامی از سوی آمریکایی هاست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.