سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست پوتین از نیرو‌های مسلح برای مقابله با کرونا

ولادیمیر پوتین از وزارت دفاع خواست تا پیشنهاداتی را در خصوص بکارگیری تجهیزات نیرو‌های مسلح در مقابله با کرونا ارائه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از وزارت دفاع این کشور خواست تا پیشنهاداتی را در خصوص امکان بکارگیری تجهیزات نیرو‌های مسلح برای مقابله با کرونا ارائه دهد.

در بیانیه‌ای که کاخ کرملین امروز، شنبه منتشر کرده، آمده رئیس جمهور از وزارت دفاع خواسته تا پیشنهاداتی را تا تاریخ ۲۲ آوریل ارائه دهد. در این بیانیه آمده است: وزارت دفاع روسیه باید پیشنهاداتی را در خصوص بکارگیری نیرو‌های مسلح و ابزار‌های در اختیار آن‌ها به منظور مقابله با انتشار ویروس کرونا تا زمان نهایی آن، یعنی ۲۲ آوریل ارائه دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز گذشته اعلام کرده بود: هنوز نقطه اوج ویروس کرونا تمام نشده است. وی در ادامه افزود: نگرانی‌ها مرتبط با شیوع این همه گیری بسیار بالاست و شمار شمار مبتلایان رو به افزایش است. این مسأله تنها در مسکو نیست؛ بلکه در مناطق دیگر روسیه نیز وجود دارد.

پوتین دستور ایجاد صندوق ویژه‌ای برای حمایت از مقابله با ویروس کرونا در روسیه را داده و اعلام کرد این صندوق از ۲۸ ماه کنونی میلادی آماده است.

وی گفت: ۹۵ هزار تخت مخصوص برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در منطقه‌های مختلف در روز سوم آوریل تخصیص داده شد. ۳۰ درصد از آن‌ها تجهیز شده و طبق اطلاعاتی که داریم، بقیه آن‌ها تا بیست و هشتم ماه کنونی میلادی تکمیل خواهد شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود در صورت نیاز، باید از امکانات وزارت دفاع روسیه در مقابله با ویروس کرونا استفاده شود.

گفتنی است هیئت فدرال روسیه در حمایت از حقوق مصرف کنندگان امروز شنبه شمار آزمایش‌هایی را که تا کنون برای کشف مبتلایان به ویروس کرونا انجام شده، اعلام کرد.

سخنگوی رسمی این سازمان گفت: حدود یک میلیون و ۸۳۲ هزار آزمایش برای کشف ابتلا به ویروس کرونا به انجام رسیده است.
طبق آمار‌های رسمی، تا کنون بیش از ۳۶ هزار نفر در روسیه به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه ۳۱۳ نفر نیز بر اثر کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.