سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی و اجتماعی استاندارسیستان وبلوچستان :

ایجاد سامانه جامع خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر در استان ضرورت دارد

زینی وند گفت: راه اندازی و ایجاد سامانه جامع خدمات رسانی گروه‌های مردمی به اقشار آسیب پذیر در استان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  علی زینی وند معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در جلسه کارگروه ساماندهی مشارکت‌های مردم در پیشگیری و کنترل و مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: برای ساماندهی خدمات‌رسانی گروه‌های مردمی به اقشار مختلف آسیب‌پذیر راه اندازی سامانه جامع خدمات رسانی ضرورت دارد و برای این امر لازم است سامانه‌ای تعریف شود و همه گروه‌های که هم اکنون جامعه هدفی دارند آمار خود را در این سامانه شیر کنند تا آمار پالایش و یکجا شود و نهایتاً ناهماهنگی‌ها در امر خدمات سانی حذف شود.

زینی وند ادامه داد: کمیته‌ای با محوریت بنیاد مستضعفان و عضویت گروه‌های مردمی جهت راه اندازی این سامانه و جمع بندی و پالایش آمار خانوار‌های آسیب پذیر راه اندازی شود.

وی گفت:در استان ما جمعیت قابل ملاحظه‌ای وجود دارد که به صورت غیررسمی و بدون هویت زندگی می‌کنند که این قشر نیز برادران دینی ما هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند که برخی از این طیف را در قالب فاقدین شناسنامه در بانک اطلاعاتی لحاظ کرده‌ایم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ادامه داد: بخش دیگر زنانی هستند که همسر تبعه خارجی دارند و جمعیت حدود ۷ هزار خانوار هستند و شناسایی شده اند و این‌ها هم باید به عنوان یکی از گروه‌های هدف برای ارائه بسته‌های حمایتی مورد توجه قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: واقعیتی در کشور جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و باعث افتخار در دنیا است که توانسته ایم بحران کرونا را مدیریت کنیم و حداقل مانند کشور‌های خارجی بیمارانی که احتیاج به خدمات تنفسی داشتند را کف خیابان و یا کف بیمارستان رها نکنیم و تخت‌های بیمارستانی و کادر بهداشتی جوابگوی این بحران بودند.

وی ادامه داد: این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و گزارش بهداشت جهانی نیز موید این امر است و در گزارش تهیه شده توسط بهداشت جهانی جمهوری اسلامی ایران با افتخار در صدر جدول است.

وی خاطر نشان کرد: شواهد بیانگر این است که چالش کرونا ادامه خواهد داشت و باید تلاش کنیم که این بحران را مدیریت کنیم و در این بین حمایت‌های مردمی نیز باید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.