سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت آب شیرین کن بوشهر بیش از دو برابر شد

ظرفیت آب شیرین کن بوشهر از ۱۰ هزار مترمکعب به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، استاندار بوشهر در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب استان بوشهر گفت: ظرفیت آب شیرین کن بوشهر در سال ۹۷، ۱۰ هزار مترمکعب بود و این رقم در سال ۹۸ به ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب رسیده و هم اکنون ظرفیت این آب شیرین کن به ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب افزایش یافته است.

عبدالکریم گراوند افزود: با وجود مشکلات ناشی از شیوع کرونا، اما پیگیری و بررسی مشکلات حوزه آب با جدیت در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه مشکلات حوزه آب به صورت ویژه در استان دنبال می‌شود، ادامه داد: با توجه به اهمیت آب شیرین کن‌ها، شرکت آب و فاضلاب روند اجرای طرح‌های این بخش را به صورت ویژه پیگیری کند.

استاندار بوشهر درباره طرح آب شیرین کن دلوار عنوان کرد: با توجه به اینکه این طرح دو بار تا آستانه اجرایی شدن قرار گرفته، اما به علت مشکلات مالی پیمانکار اجرای آن به تعویق افتاده، شرکت آب و فاضلاب با قید فوریت این طرح  را تعیین تکلیف کند.

گراوند، بر قطع انشعاب‌های غیرمجاز آب در استان بوشهر تاکید کرد و افزود: بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب استان، هشت هزار و ۵۱۵ انشعاب غیرمجاز در نقاط شهری و روستایی و سه هزار و ۷۵۷ انشعاب غیرمجاز هم در خانه باغ‌های استان وجود دارد که انشعاب‌های غیر مجاز باید قطع شود و انشعاب‌هایی هم که پیش از این دستور قطع آن‌ها صادر شده بود، همچنان باید قطع بمانند.

او در مورد خط انتقال آب جم نیز گفت: تامین آب جم از اولویت‌های استان است و تنها راه حل مشکل آب در این شهرستان وارد مدار کردن آب شیرین کن است بنابراین اجرای طرح باید شتاب گیرد.

استاندار بوشهر همچنین تاکید کرد: برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های روستایی در نوار ساحلی استان، از ظرفیت دهیاری‌ها و منابع مالی ملی و استانی استفاده شود.

گراوند عنوان کرد: پارسال بیش از ۵۵۰ کیلومتر شبکه آب روستایی استان اصلاح و نوسازی شد و اکنون می‌توان از ظرفیت منابع اعتباری ملی، استانی و دهیاری‌ها برای این مهم استفاده کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.