سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخریب ۲۰ هزار واحد در زلزله سال ۱۳۹۶ استان کرمانشاه

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه به تخریب ۲۰ هزار واحد در زلزله سال ۱۳۹۶ استان اشاره کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرهاد فقیهی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به تخریب ۲۰ هزار واحد در زلزله سال ۱۳۹۶ استان، گفت : هم اکنون ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد ساخته شده و حدود ۱۵۰۰ واحد نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال ساخت است و عملا با این حساب پرونده بازسازی زلزله استان بسته شده است.

فرهاد فقیهی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تخریب و آسیب بیش از ۸۷ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان در جریان زلزله سال ۱۳۹۶ گفت: از این تعداد حدود ۲۰ هزار واحد تخریبی و ۶۷ هزار و ۵۴۸ واحد تعمیری بودند.

وی با بیان اینکه مرمت تمام واحد‌های تعمیری زلزله به پایان رسیده است، گفت: هم اکنون روند ساخت و ساز واحد‌های مسکونی تخریبی نیز تا حد بالایی پیش رفته و می‌توان گفت بیش از ۹۵ درصد کار انجام شده است.

فقیهی با اشاره به افزایش ساخت و ساز‌ها در مناطق زلزله زده، گفت: در جریان زلزله حدود ۲۰ هزار واحد تخریب شد، اما هم اکنون بیش از ۴۰ هزار واحد احداث شده و یا در دست ساخت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: حدود دو برابر واحد‌های تخریبی زلزله طی دو سال گذشته ساخت و ساز داشته ایم و عملا از نظر ما پرونده بازسازی زلزله بسته شده و تنها بخشی از کار ساخت واحد‌های مازاد باقی مانده است.

فقیهی یادآور شد: این مازاد ساخت و ساز و افزایش دو برابری آن به خواست و انتخاب خود مردم بوده که تلاش داشتند واحد‌های یک طبقه قبل از زلزله که تخریب شده بود را به شکل دو تا سه طبقه بسازند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد و همان یک طبقه ساخته می‌شد، پرونده بازسازی زلزله خیلی وقت پیش بسته می‌شد.

وی افزود: هم اکنون از مجموع ۴۰ هزار واحد مسکونی در دست احداث در سطح مناطق زلزله زده استان، پرونده ساخت ۲۸ هزار واحد در روستا‌ها به طور کامل بسته شده و در شهر‌ها نیز از حدود ۱۲ هزار واحد کار ساخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد به پایان رسیده و مابقی نیز در مرحله سقف قرار دارند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از صرف اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومانی در جریان بازسازی زلزله استان خبر داد و افزود: این اعتبارات در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض جهت ساخت و تعمیر واحد‌های مسکونی زلزله زده هزینه شده است.

وی افزود: علاوه بر صرف این اعتبارات، ۱۹۹ تُن سیمان رایگان و نیز ۷۲ تُن میله گرد به قیمت دولتی در مناطق زلزله زده استان طی مدت بازسازی توزیع شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.