سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهشتی پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ناکامی ترامپ در مدیریت بحران کرونا

کارشناس مسائل بین الملل گفت: کارنامه ترامپ در مدیریت مهم‌ترین بحران دوران ریاست جمهوریش منفی است.

حسن بهشتی پور کارشناس مسئل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پایین آمدن سطح رضایت عمومی مردم آمریکا از ترامپ، گفت: در رابطه با مدیریت بحران ترامپ انتقادات بسیاری وجود دارد و گفته می‌شود او نتوانسته بحران ناشی از شیوع کرونا را مدیریت کند.

او با اشاره به تاثیرات نارضایتی از ترامپ بر انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا افزود: همچنین ترامپ در نهایت ناچار شد برخی اختیارات را به فرمانداران ایالتی تفویض کند؛ انتخابات آتی ایالات متحده در آبان برگزار خواهد شد و در حال حاضر برای پیش بینی تاثیر این نارضایتی بر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ کمی زود است.

بهشتی پور با بیان اینکه همانگونه که ما در دی نمی‌توانستیم ۳۷ هزار کشته را برای ایالات متحده تصور کنیم، نتایج انتخابات ریاست جمهوری را هم نمی‌توانیم پیش بینی کنیم، اظهار کرد: اگر وضعیت به همین شکل بحرانی باقی بماند قطعا در رای ترامپ تاثیر گذار خواهد بود؛ اما پاسخ این سوال که طرفداران او تا چه حد موضوع ناکارآمدیش در مدیریت بحران را برای رای دهی مورد توجه قرار دهند، کمی دشوار است.

این کارشناس مسئل بین الملل ادامه داد: ترامپ قول داده دو هزار و دویست هزار میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده به تدریج تزریق کند تا اثرات کرونا بر اقتصاد کشورش را کم کند؛ اما اگر بحران فعلی به ناکامی اقتصادی منجر شود، بر رای دهی مردم آمریکا تاثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین ما باید منتظر باشیم تا ببینیم این موضوع بر اقتصاد این کشور تاثیر می‌گذارد یا خیر.

او با بیان اینکه ترامپ تلاش کرده تزریق پول به اقتصاد کشورش مانند مسکن عمل کند تا بتوانند شرایط را مدیریت کنند، افزود: رسانه‌های آمریکا از نوع برخورد ترامپ با بحران انتقاد می‌کنند و عقیده دارند که او در ابتدا این بحران را تا وقتی که آمار قربانیان بالا نرفت جدی نگرفت.

بهشتی پور اضافه کرد: زمانی هم که جدی گرفت برنامه ریزی صحیحی را ارائه نکرد و در نهایت کمبود وسایل پزشکی به ویژه دستگاه تنفس مصنوعی، موجب شد مدیریت او زیر سوال برود.

این کارشناس مسئل بین الملل با اشاره به ضعف‌های ترامپ در بخش سیاست خارجی اظهار کرد: درگیری‌های الکی ترامپ با کشور‌های مختلف و جلوگیری از بارگیری ماسک‌های پلیس آلمان در بانکوک، فشارهایش به چین و ایجاد فضای تبلیغاتی علیه کشور‌های اروپای در مجمع نشان داد که دونالد ترامپ در شرایط بحرای مدیریت خوبی ندارد و در جدی‌ترین بحران دوران ریاست جمهوری خود، کارنامه منفی گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.