سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا بهانه‌ای برای مدیران دوچرخه‌سواری/۱۲ نفر بیکار شدند

فدراسیون دوچرخه‌سواری پس از شیوع ویروس کرونا، ۱۲ نفر از کارکنان مهم و متخصص خود را تعدیل نیرو کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا و وابستگی فدراسیون دوچرخه‌سواری از نظر بودجه به دولت، این فدراسیون ۱۲ نفر از بهترین و باسابقه‌ترین نیرو‌های خود را تعدیل کرد. در بین این نفرات، محمود وفایی رئیس سازمان لیگ دوچرخه‌سواری هم حضور دارد که عملا با نبود او شخص دیگری نمی‌تواند برای لیگ برنامه‌ریزی کند. البته پیش از این بازرسی کل کشور، به نحوه بستن قرارداد‌های این فدراسیون که هر ۳ ماه  تمدید می‌شد، ایراداتی را وارد کرده بود. فدراسیون از کارمندان خود خواسته است که در دورانی که با آن‌ها قرارداد مجدد بسته نمی‌شود از بیمه بیکاری استفاده کنند.

 

تنها ۴ نفر از اعضای فدراسیون قراردادهایشان همچنان پا برجاست که مجموع مبلغ قرارداد‌ آن‌ها چشم‌گیر است. قطعا فدراسیون دوچرخه‌سواری می‌توانست این مبلغ چشم‌گیر را چرخشی بین کارکنان خود تقسیم کند. در سال‌های گذشته فدراسیون زمانی که دچار مشکلات مالی می‌شد، به کارمندان خود حقوق پرداخت نمی‌کرد و تعدیلی صورت نمی‌گرفت.  این‌بار گویا تعدیل نیروهای فدراسیون جدی است و باید آن‌ها برای آینده خود فکری کنند.

باید در نظر گرفت که تمدید نکردن قرارداد با این ۱۲ نفر می‌تواند پیامد‌های منفی را برای فدراسیون رقم بزند چراکه در میان این نفرات افراد متخصصی وجود دارد. فدراسیون دوچرخه‌سواری به جای بهره بردن از دوران شیوع کرونا و برنامه‌ریزی برای آینده بهترین نیرو‌های خود را تعدیل کرده است.

محمود وفایی رئیس سازمان لیگ دوچرخه‌سواری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، بیان کرد: قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری پیش از آغاز سال ۹۹ اعلام کرد که در سال جدید ۱۲ نفر از کارکنان دیگر به فدراسیون دوچرخه‌سواری نیایند چراکه قراداد آن‌ها تمدید نمی‌شود. تمام اعضای کمیته‌های فنی دوچرخه‌سواری بیکار شدند و به آن‌ها اعلام شد که از بیمه بیکاری برای ۳ ماه اسفند، فرودین و اردیبهشت استفاده کنند.

مدیریت فدراسیون وابسته به بودجه دولتی است

او در ادامه گفت: به ما  اعلام شده است که فعلا از بیمه بیکاری استفاده کنیم تا در آینده ببینیم چه شرایطی پیش می‌آید. برای اولین بار در تاریخ دوچرخه‌سواری این اتفاق افتاده است. این اتفاق باعث می‌شود که دیگر هیچ برنامه‌ریزی برای دوچرخه‌سواری کشورمان صورت نگیرد. بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی این تهدید را تبدیل به یک فرصت کرده‌اند.

او در پایان عنوان کرد: اگر در این مدت این نفرات تعدیل شده بتوانند کار جدیدی را پیدا کنند قطعا بازگرداندن مجدد آن‌ها به فدراسیون بسیار سخت است. مدیریت فدراسیون روی منابع دولتی متمرکز شده که این وابستگی در دوران سخت فدراسیون را دچارمشکل می‌کند. مدیریت فدراسیون باید در  آینده منابع خصوصی خود را تقویت کند تا دیگر مجبور به تعدیل نیروهای خود نباشد.


بیشتر بخوانید: تعویق المپیک یک فرصت طلایی برای دوچرخه سواری است


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.