سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمیسیون ملی بهداشت چین: دولت دخالتی در ارائه آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا ندارد

بنابر اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین این کشور درباره اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کووید-۱۹ شفاف عمل کرده و دولت دخالتی در روند ارائه اطلاعات ندارد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از چاینا دیلی، یک مقام کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد داده‌ها و اطلاعات مربوط به ویروس کرونا در چین، که توسط دولت منتشر شده، شفاف و باز است و دولت هیچ دخالتی در جمع آوری داده‌ها ندارد.

این مقام چینی می‌گوید میران مرگ و میر در ووهان، خاستگاه اولیه ویروس کرونا، در حال حاضر ۵.۵ درصد است، اما نرخ قطعی مرگ و میر تا زمان پایان شیوع این بیماری قابل برآورد نخواهد بود.

وی با بیان اینکه چین در خصوص ارائه اطلاعات مربوط به میزان شیوع ویروس کرونا، شفاف و باز عمل کرده است، افزود سازمان جهانی بهداشت تیمی از متخصصان خود را برای بررسی‌های میدانی به این کشور اعزام کرده است.

این مقام چینی در پاسخ به اتهامات اخیر در خصوص پنهانکاری آمار دقیق مبتلایان به ویروس کرونا یادآور شد اطلاعات و آمار مربوط به ابتلا به ویروس کرونا مستقیما از طریق بیمارستان‌ها به یک سیستم یکپارچه گزارش دهی آنلاین منتقل می‌شود که مداخله دولت در آن غیرممکن است. او افزود پس از شیوع بیماری سارس در سال ۲۰۰۳ یک سیستم جامع گزارش دهی آنلاین در خصوص مبتلایان طراحی شد. در این سیستم پزشکان و بیمارستان‌ها ملزم به ارائه اطلاعات مربوط به هر گونه ابتلا به عفونت، به محض تائید از سوی آنها هستند تا تشخیص زودهنگام بیماری و هشدار اولیه نسبت به آن صورت گیرد.

مقامات آمریکایی و در راس آن‌ها دونالد ترامپ بار‌ها صراحتا صحت اطلاعاتی چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در این کشور را زیر سوال برده و آن‌ها را جعلی و نادرست خواندند. رئیس جمهور آمریکا تا جایی پیش رفت که سازمان جهانی بهداشت را به اتهام همدستی با چین در پنهان کردن اطلاعات واقعی درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور به قطع کمک مالی تهدید کرد.

پیشتر خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده بود نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی به کاخ سفید مدعی شده اند چین در خصوص آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر بر اثر این ویروس پنهان کاری می‌کند. بر این اساس، مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که آمار مبتلایان و مرگ ومیر در چین از روی عمد، ناقص اعلام شده و دو تن از این مقام‌ها ادعا کردند که آمار دولت پکن جعلی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.