سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیویورک تایمز گزارش داد؛

یک پنجم از مرگ‌ومیر‌های مبتلایان به کرونا در خانه‌های سالمندان آمریکا رخ داده است

شیوع مرگبار و گسترده ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان در سراسر آمریکا در شش هفته اخیر ادامه یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، یک پنجم از مرگ و میر‌های مرتبط با ویروس کرونا در آمریکا در خانه‌های سالمندان این کشور رخ داده است.

اولین هشدار درباره شیوع هولناک ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان در آمریکا در اواخر فوریه صادر شد وقتی ساکنان یک خانه سالمندان در سیاتل به این ویروس مبتلا شدند و خانواده‌های آن‌ها بدون هیچ راه چاره‌ای در خارج از این مرکز منتظر ماندند. شیوع مرگبار و گسترده ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان در سراسر آمریکا در شش هفته اخیر ادامه یافته است و اکنون بر اساس آمار نیویورک تایمز، تعداد تلفات افراد مرتبط با این مراکز به حداقل ۷۰۰۰ تن رسیده است که بسیار بیشتر از رقمی است که پیشتر گزارش شده بود.

به تازگی ۱۷ جسد در سردخانه یک خانه سالمندان در نیوجرسی پیداده شده و بیش از یک چهارم از ساکنان یک خانه سالمندان در ویرجینیا نیز جان خود را از دست داده‌اند. دستکم ۲۴ نفر در خانه سالمندانی در مریلند جان خود را از دست داده و بیش از ۱۰۰ تن از ساکنان و نیرو‌های خدمه در خانه سالمندانی در کانزاس به این ویروس مبتلا شده‌اند. گزارش‌هایی از آمار فوتی‌ها در مراکز نگهداری کهنه سربازان نظامی در فلوریدا، نوادا، نیویورک، مِین، ماساچوست، اورگان و واشنگتن نیز وجود دارد.

مقامات نیویورک روز جمعه برای اولین بار اسامی ۷۲ مرکز مراقبتی را اعلام کردند که دستکم ۵ یا تعداد بیشتری فوتی داشته‌اند. از جمله این موارد مرکز مراقبتی «کابِل هیل» در بروکلین است که ۵۵ نفر در آن کشته شدند. دستکم ۱۴ نفر در خانه سالمندان در نیویورک سیتی جان باختند و بیش از ۲۵ نفر نیز در خانه سالمندان اطراف نیویورک جان باخته‌اند. مقامات رسمی در نیوجرسی از شیوع گسترده ویروس کرونا در ۳۹۴ مرکز مراقبتی در این ایالت خبر داده و بیش از ۱۵۰۰ مرگ در خانه‌های سالمندان این ایالت را گزارش داده‌اند.

نیویورک تایمز نوشت حدود یک پنجم از مرگ و میر‌های ناشی از ویروس کرونا در آمریکا به خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی ارتباط دارند. بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ تن از ساکنان و کارمندان این مراکز در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند. کارگران در این مراکز مراقبتی و اعضای خانواده ساکنان این مکان‌ها و کارشناسان سلامت از شرایط مراکز می‌گویند که نشان می‌دهد تجهیزاتی برای مقابله با این بیماری همه گیر ندارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
ترامپ
باي باي