سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی

فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: به‌محض دریافت هرگونه گزارش موضوع را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ محمد خسروی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از همکاری و مساعدت اعضا انجمن‌های میراث فرهنگی و اطلاع رسانی عموم مردم با یگان حفاظت این اداره قدر دانی و تشکر کرد.

سرهنگ خسروی گفت: به محض دریافت هرگونه گزارش در بخش‌های مرتبط با آثار تاریخی، یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در محل حاضرشده و موضوع را بررسی می‌کنیم.

او با اشاره به ۶۳۷ مورد بازدید و سرکشی از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی استان مرکزی از یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: به‌منظور حفاظت و صیانت از آثار تاریخی در ایام نوروز، نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به‌صورت ۲۴ ساعته از بنا‌های تاریخی شهرستان بازدید و سرکشی داشتند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد: همچنین در راستای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی، کارشناسان این یگان به شکل مستمر از آثار و بنا‌های تاریخی استان مرکزی بازدید و با متخلفان برابر مقررات برخورد کردند.

او ادامه داد با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی و مراکز گردشگری و تفریحی استان مرکزی نیرو‌های یگان حفاظت به‌صورت مستمر در حال گشت زنی در تمام مکان‌های تاریخی استان بودند.

سرهنگ خسروی بیان کرد: درنتیجه این بازدید‌ها ۴ نفر متجاوز به حریم آثار تاریخی شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شدند و یک دستگاه فلزیاب نیز در این ایام کشف و ضبط شد و همچنین با رفع نواقص تا حد زیادی از تخریب آثار در بارندگی‌های اخیر جلوگیری شد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.