سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۷۲ هزار درسنامه برای دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار

۷۲ هزار درسنامه برای دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فیروز عسگری معاون اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۲ هزار درسنامه و ۳۰ هزار قطعه «سی‌دی» و «دی وی دی» برای تداوم سال تحصیلی در اختیار دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار و کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند، اختصاص داده شد.

او افزود: این درسنامه ها، جدا از مطالب و درسنامه‌هایی است که از سوی معلمان در فضای مجازی در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است.

عسگری اضافه کرد: درسنامه‌ها متناسب با دروس مقاطع تحصیلی در مراحل مختلف در بین دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار و دانش آموزانی که دسترسی به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری اتصال به اینترنت ندارند، توزیع می‌شود.

او همچنین از آمادگی این استان برای راه‌اندازی شبکه آموزشی شاد خبر داد و گفت: این شبکه آموزشی به طور رسمی از امروز ۳۰ فروردین برای دانش‌آموزان ابتدایی و از پنجم اردیبهشت ۹۹ برای دانش‌آموزان متوسطه فعال خواهد شد.

عسگری ادامه داد: برای دانش‌آموزان رشته‌های فنی نیز برنامه‌هایی طراحی شده است به این صورت که دروس مکتوب در فضای شبکه شاد ارائه و دروس عملی نیز به صورت تهیه فیلم و انیمیشن در این شبکه بارگذاری می‌شود.

او با بیان اینکه ۶۰ درصد دانش آموزان استان دسترسی به اینترنت دارند افزود: برای ۴۰ درصد دیگر که یا امکانات سخت‌افزاری ندارند و یا در مناطقی ساکن هستند که امکان اتصال آن‌ها به اینترنت وجود ندارد نیز، لوح فشرده (CD) آموزشی و درسنامه با کیفیت مطلوب تهیه شده است.

عسگری همچنین از ضبط دروس ویژه دانش‌آموزان کنکوری استان خبر داد و اضافه کرد: چهار پایگاه ضبط دروس در استان فعال است و با ضبط مطالب درسی، محتوای آن را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم.

او همچنین با بیان اینکه بسیاری از معلمان استان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، در شبکه‌های اجتماعی فعال شده و با بهره گیری از بستر فضای مجازی ارتباط آموزشی خود را با دانش‌آموزان حفظ کرده اند گفت: این موضوع سبب شده تا معلمان برای حضور در شبکه شاد آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
ببینیم و تعریف کنیم