سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنج ویژگی مهم که انسان باید داشته باشد

پنج ویژگی مهمی که انسان باید داشته باشد را در حدیثی از امام حسین (ع) بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

 

امام حسین علیه السلام:
خَمْسٌ مَنْ لَمْ تَکُنْ فِیهِ، لَمْ یَکُنْ فِیهِ کَثیرُ مُسْتَمْتَعٍ: اَلْعَقْلُ، وَ الدّینُ وَ الْأَدَبُ، وَ الْحَیاءُ، وَ حُسْنُ الْخُلْقِ.
پنـج چیز است اگر در انسـان نباشد، بهـره زیادى در او نخـواهد بود: ۱ـ عقل ۲ ـ دین ۳ ـ ادب ۴ ـ حیا ۵ ـ خوش ‏اخلاقى.
حیاة الامام الحسین علیه ‏السلام: ج ۱، ص ۱۸۱

انتهای پیام/

برچسب ها: حدیث روز ، ائمه اطهار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۱۴:۵۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان مقدس و کریم را بر تمامی مسلمین امت واحده رسول الله ص امت حزب الله سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص تبریک و تهنیت عرض می کنیم انشاءالله در این ماه پر از خیر و برکات الهی بیش از پیش بتوانیم از گنجینه عظیم و بی انتها و عمیق کتاب آسمانی مقدس قرآن کریم بهره مند شویم با خواندن کلام زیبای عربی و معانی و فهم صحیح از قرآن کریم و بکار گیری آن در تمامی امورات و قوانین و مقررات و دستورالعمالهای حق و حقوق بشری و تمامی امورات زندگی های فردی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و ورزشی و بهداشتی و سلامت و ایمنی و دفاعی و غیره ... و باشد که در آخر این ماه مقدس خداوند جل جلاله عیدیمان را ظهور و خروج از غیبت آن حضرت امام معصوم خلیفه الله الاعظم عج حضرت بقیه الاعظم عج حجت بن الحسن العسکری عج و دیدار زیارت ایشان و استقرار و استمرار و اتحاد اسلام ناب محمدی ص و عدل و عدالت بشری و پیروزیهای پی در پی حق علیه باطل و سلامتی و امنیت و وسعت رزق و روزی حلال در سر تا سر جهان قرار دهد و برای ظهور و تعجیل در فرج ایشان در سحرهای این ماه مبارک رمضان مقدس و کریم و بعد از هر نمازهای پنجگانه در پنج وقت شرعی بخوانیم دعای فرج و سلامتی ایشان را .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر . لبیک یا حسین ع .