سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: ۶۵ هزار آمریکایی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خواهند باخت

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۶۰ تا ۶۵ هزار تن خواهد رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۶۰ تا ۶۵ هزار تن خواهد رسید.

بر این اساس، ترامپ در کنفرانس روزانه خود درباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا گفت: علارغم هزینه‌های بالای آزمایش ها، ما در هفته جاری به ۵ میلیون آزمایش کرونا خواهیم رسید.

وی افزود: برنامه داریم ۱۹ میلیارد دلار کمک مالی به بخش کشاورزی اختصاص دهیم. هم اکنون وزارت خزانه داری به بیش از ۸۰ میلیون شهروند آمریکایی کمک مالی کرده است.

ترامپ خاطر نشان کرد: بر این باورم برخی ایالت‌ها موفق خواهند شد تا هفته آینده فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر بگیرند. ما از نقطه اوج شیوع ویروس کرونا عبور کرده ایم.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: ما در حال تبدیل شدن به پادشاه دستگاه‌های تنفس مصنوعی هستیم و احتمالا شماری از آن‌ها را به مکزیک صادر کنیم. سران برخی کشور‌ها به صورت پنهانی از عملکرد ما در مقابله با ویروس کرونا تمجید کردند!

ادعا‌های جدید ترامپ در حالی مطرح می‌شود که آمریکا در با فاصله بسیار در صدر لیست کشور‌های جهان از جنبه تلفات و قربانیان ویروس کرونا قرار دارد.

تاکنون بیش از ۶۹۰ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، متاسفانه بیش از ۳۶ هزار و ۲۰۰ بیمار جان خود را از دست داده اند. دولت ترامپ درصدد آن است که به صورت مرحله‌ای شرایط کشور را به پیش از محدودیت‌های اعمال شده مربوط به کرونا بازگرداند. کارشناسان معتقدند این کار می‌تواند به یک موج جدید از کشتار مردم آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا منجر شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.