سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ربیعی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نبود تعادل بین عرضه و تقاضا منجر به معدوم سازی جوجه ها شد

مدیرعامل مرغ مادر گفت:به دلیل کاهش قیمت جوجه یکروزه و عدم تعادل عرضه و تقاضا، بخشی از جوجه های تولیدی را حذف کردند.

ربیعی مدیرعامل مرغ مادر در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص معدوم سازی جوجه ها، گفت: به دلیل کاهش قیمت جوجه یکروزه و عدم تعادل عرضه و تقاضا، بخشی از جوجه های تولیدی را حذف می‌کنند تا بتوانند قیمت جوجه را به قیمت واقعی رسانده و ضرر و زیانی که می‌دهد را جبران کنند.

او درباره علت از بین بردن وحشیانه این جوجه ها، بیان کرد: روش‌های مختلفی برای از بین بردن مازاد جوجه وجود دارد، یکی اینکه تخم مرغ را قبل از اینکه به دستگاه برود، به صورت خوراکی بفروشند یا قبل از اینکه تخم مرغ به سن ٢١ روزگی برسد، یعنی قبل از اینکه جوجه بتواند نوک بزند آن را از بین می‌برنند. اکنون قبل از اینکه جوجه ها ١٨ روزه شوند آن‌ها را معدوم می‌کنند و در نهایت برخی را به اجبار به این صورت حذف می‌کنند.

مدیر عامل مرغ مادر گفت: این روش تا شنبه و یکشنبه ادامه دارد تا دید قیمت جوجه به چه صورت در می‌آید.

ربیعی گفت: انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه، طی مذاکرات تلفنی، جلسات حضوری و نامه‌هایی که به استانداری، فرمانداری و وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی موضوع قیمت جوجه را پیگیری کرد، اما هیچ اقدامی از طرف این ارگان‌ها صورت نگرفت.

او افزود: مردم مانند هر اتفاق دیگری که در کشور رخ می‌دهد خود دست به کار شدند و این کار را انجام دادند تا جوجه‌های اضافی را از بین ببرند تا قیمت به تعادل برسد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا به این روش اقدام به از بین بردن جوجه کردند و آن را صادر نکردند تا باعث ارزآوری هم شود، گفت: متاسفانه صادرات قطع شده است و امکان این کار وجود ندارد. البته در گذشته قبل از شیوع کرونا نیز صادرات قطع شده بود که دلیل آن  سوء استفاده دلالان بود.

او گفت: در گذشته به کشور‌هایی مانند پاکستان، افغانستان، ارمنستان و عراق جوجه مانند محصولات دیگر، چون پرتقال و ... صادر می‌شد، اما در کشور، چون برخی مسایل ثبات ندارد صادرات قطع شد.

ربیعی تشریح کرد: ارگانی به نام پشتیبانی امور دام که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی کار می‌کند و پروانه تولید می‌دهد. این ارگان بنا شد تا به دامداری‌ها و موسسات طیور کمک کند اما اکنون ، سوبسید‌هایی می گیرد تا محصولاتی مانند ذرت و سویا وارد کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در برخی مواقع محصولات انبار می‌شود تا بتوانند آن‌ها را آزاد بفروشد، به طور مثال اکنون مرغ کیلویی ٦ هزار و ٥٠٠ تومان است، آن را نبار می‌کند سپس کیلویی ٩ هزار تومان می‌فروشد.

گفتنی است امروز فیلمی در فضای مجازی پخش شد که مضمون آن معدوم سازی شمار زیادی از جوجه های یکروزه بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
اینا ک میدونستن قراره ضرر کنن همون موقع ک تخم مرغ بودن میفروختنشون ن اینکه زنده ب گوووورشون کنن. وحشتناکه واقعا. توکشورهای دیگه کمبود مرغه حالا خدا ب ما اینهمه برکت میده و مسولین اونهارو زنده ب گور میکنن. بعد میگن چرا این همه بلا مثل سیل و زلزله و کرونا میاد
ناشناس
۱۱:۱۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
بابا این چه کاریه آدرس بدید مردم بیان مجانی بگیرن ببرن خونه
نیما
۱۰:۵۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
در همه نامه های منتشر شده علت را افزایش قیمت بیان کرده اند و هیچ ربطی به ارز نهاده ندارد. واقعا این کار را کرده اند که درآمدشان زیاد شود؟ واقعا مال شان برکت پیدا می کند؟
ناشناس
۱۰:۵۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
خب زیاد اگه شدن بدن به نیازمندان این وحشیگریها توی کشور اسلامی برای پول واقعا معنی نداره
فقط بلدن بگن خیرین کمک کنن همینا واقعا به چند خانواده میتونست کمک کنه
جای تاسف فراوان
ایرانی
۱۰:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
این کار غیر انسانی و ظلمه . پیامبر می فرماید خداوند لعنت می‌کند هرکس که حیوانات را شکنجه دهد..حالا چه برسه به زنده زنده خام کردن
محمدرضا باقرپور
۱۰:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
بعد از سگ کشی، نوبت به جوجه‌کُشی بعد از جوجه‌کِشی هم رسید؛ به نظرم، چنین حرکتی، هیچ توجیه عقلانی ندارد و یک کار وحشیانه است؛ ضمن اینکه، نشانگر بی برنامگی تولیدکنندگان هم می باشد؛ سؤال این است که اگر امکاناتی، مانند: غذا برای نگهداری جوجه‌ها نبوده، چرا تخم‌ها در ماشین جوجه کشی گذاشته شده و تبدیل به جوجه شده‌اند؟ سؤال دیگر من این است که یک کودک و نوجوانی که بارها با چه اشتیاقی، جوجه‌ای را گرفته و به خانه برده و ذوق کرده و به جوجه، رسیدگی کرده، اکنون با دیدن این صحنه در رسانه ها، چه حالی پیدا می کند؟ ما چرا با دست خودمان، نسل خودمان را بی عاطفه و خشن بار می آوریم؟ چرا به جای تلطیف فضای جامعه، خشونت تزریق می کنیم؟ چه کسی باید پاسخگوی این ناهنجاری‌ها باشد؟ ساعت‌ها، جلسه و همایش گذاشته می شود تا خشونت‌های اجتماعی کاهش یابد؛ نخبگان علوم اجتماعی و فرهنگی، ساعت‌ها وقت می گذارند تا سند پیشگیری از خشونت اجتماعی نوشته و ابلاغ شود تا بلکه اندکی، از انواع خشونت‌ها و نزاع‌های خیابانی کاسته شود؛ آنوقت، با چنین حرکت‌های نسنجیده و سودجویانه تعدادی بی شعور و انعکاس آن در رسانه های مختلف، همه رشته ها پنبه می شود. برای چنین انسان! هایی، ویروس کرونا هم کم است به نظرم؛ باید یک شهاب‌سنگی بیفتد به همان کارگاه.
عباس گودرزی
۱۰:۰۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام نبود مدیریت اسلامی است . نه عرضه و تقاضا یک کارگری که بیکار است یا روزی 70 هار تومان کار می کند .اگر مرغ با 10 ریال سود بدست آن برسد می تواند مرغی برای غذای خانواده تهیه کند . ولی تحقیق کنید برای تولید واقعی یک مرغ 1/5 الی دو کیلویی چقدر هزینه می شود ؟ و چرا باید کیلویی 11 هزار تومان به فروش برسد . اگر بجای شعار سرمایه داری عرضه و تقاضا به شعار اسلامی چقدر سود برسیم مشکلات حل می شوند .
ناشناس
۰۹:۳۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
می بردن تو روستا ها می دادن به مردم چرا قلب مردم به درد میارن مهربان باشیم
مریم
۰۷:۰۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
قابل درک نیس این کار کاملا وحشیانس خدا لعنتشون کنه
جابر
۰۴:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
به نظرم اگر بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کنید بهتره که این زبون بسته‌ها رو اینجوری زنده به گور کنید اونا هم جون دارن و این کار یک عمل زشت و نا زیباست که حیوان آزاری هم محسوب می‌شود بهتر است به جای این کارها و ضرر و زیان به بار آمده کمی هزینه می‌کردند شاید نصف این مبلغ و کمتر طرح آمایش سرزمینیی را اجرا می کردند مگر این جهادهای کشاورزی که حقوق مفت میگیرند چکار می‌کنند فقط بلدن دیوار و خونه مردمو خراب کنن به جاش بیان یه کار مفید که به نفع همه است را انجام دهند.
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
وحشتناكه
اقلا آدرس بدن مردم بيان جوجه ها رو ببرن بچه ها باهاش بازي كنن