سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار منطقه پنج قم مطرح کرد؛

ضرورت ساماندهی روان آب‌های کوه‌ خضر و دوبرادران

اقبالیان گفت:در بارندگی‌های اخیر روان آب‌های کوه خضر و کوه دوبرادران قم به نهرهای کشاورزی هدایت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علیرضا اقبالیان،شهردار منطقه پنج قم با اشاره به آب‌گرفتگی و جاری شدن روان آب‌ها در سطح منطقه پنج شهری، اظهار کرد: حجم بارش‌های اخیر سبب بروز آب‌گرفتگی‌های جزئی در سطح منطقه شد که پرسنل، اکیپ‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلات منطقه در آماده‌باش کامل جلوی این روان آب‌ها و انتقال آن به سطح شهر را گرفتند.

او با بیان اینکه شاهد سرازیری روان آب‌ها از کوه خضر و کوه دوبرادران بودیم، افزود: به‌منظور جلوگیری از ورود سیلاب و تخریب‌ها عملیات خاک‌ریزی، زه‍کشی و هدایت روان آب‌ها به انهار کشاورزی صورت پذیرفت.

اقبالیان عنوان کرد: آب‌گرفتگی‌های جزئی در سطح منطقه گزارش شد که در اسرع وقت با حضور تمام پرسنل و تجهیزات خدمات شهری منطقه این آب‌گرفتگی‌ها مرتفع و جلوی بروز خسارات گرفته شد.

او ساماندهی روان آب‌های کوه‌ها را در حیطه وظایف منابع طبیعی دانست و تأکید کرد: بر اساس شرح وظایف ارگان‌ها هدایت روان آب‌ها در حیطه منابع طبیعی بوده و باید در بخش آبخیزداری به آن پرداخته شود.

شهردار منطقه پنج قم با اشاره به مشکلات این بخش از شهر در چند سال گذشته، بیان کرد: متأسفانه از سال ۸۶ تاکنون هیچ اقدامی از طرف اداره کل منابع طبیعی در این منطقه انجام‌نشده درحالی‌که کوه خضر و دوبرادران خارج از محدوده شهری و ساماندهی روان آب‌های آن مربوط به منابع طبیعی است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.