سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دارویی که جامعه پزشکی را به درمان ویروس کرونا امیدوار کرد

مطالعات جدید از اثربخشی دارویی برای مهار ویروس کرونا خبر داده‌اند که توانسته تا حد قابل توجهی جامعه پزشکی را به درمان مبتلایان امیدوار کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مطالعات جدید از اثربخشی داروی «رمدسیویر» برای درمان بیماران مبتلا به کرونا خبر داده‌اند. طبق گزارش‌های به دست آمده بیماران ۱۰ روز پس از دریافت این داروی تجربی بهبود یافته‌اند، دستاوردی که می‌تواند امید‌ها برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا را افزایش دهد.

تاکنون دارو‌های متعددی در این زمینه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به دارو‌های اچ آی وی و مالاریا اشاره کرد که تا اندازه‌ای اثربخش بوده‌اند و حالا محققان از تاثیر داروی رمدسیویر که پیش‌تر برای درمان ابولا به کار رفته است، خبر داده‌اند. کارآزمایی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیکاگو نتایج امیدوار کننده‌ای را نشان داده است که طی این جریان به ۱۲۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا روزانه داروی رمدسیویر داده شده است.


بیشتر بخوانید: واکسنی که مرگ ناشی از کووید ۱۹ را تا شش برابر کاهش می‌دهد 


یکی از محققان این دانشگاه که مسئولیت این کار را بر عهده داشته است در این باره گفت: بیشتر بیمارانی که این دارو را دریافت کرده‌اند ترخیص شده و تنها دو نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند. اولین اثر این دارو کنترل و کاهش سریع تب در بیماران است و افراد یک روز پس از شروع درمان با دستگاه‌های تهویه رو به بهبود می‌روند.

او در این باره تشریح کرد: بیشتر بیماران وضعیت وخیمی داشته‌اند، اما پس از دریافت این دارو در مدت زمان کمتر از ۶ روز بهبود یافته و مرخص شده‌اند و تنها آن دسته از بیمارانی که حالشان بسیار وخیم است تا ده روز بستری می‌مانند. این یافته‌ها می‌تواند جامعه پزشکی را به اثربخشی این دارو در درمان بیماران مبتلا به کرونا و مهار این اپیدمی امیدوار کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
چاووش چگنی
۱۵:۳۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
اولا که دراین قضیه ویروس منحوس کرونا اکثریت کشورها داروهای ضد ایدز سارس ابولا را که ارتش پنتاگون ساخته بود ودردنیا پخش نمود وبعدش امپولهایش را سریعا جهت فروش وارد بازار نمودند،لاکن ایندفعه خداییش همه کشورها عاجز شدند چرا که ویروسی که از حیوانات نشأت گرفته پادزهری بجزخودش ندارد،بارها اعلام نمودم طبق روایت فیلم شیوع درسال2015 که امریکاییهاساختند وعین واقعیت امروزجهان است شیوع ویروس کرونا ازطریق خفاشها سرایت میکند وتنها راهش بازهم میگم پادزهرش خفاش است وبس حالا دانشمندان ایرانی بررسی کنند ضرری ندارد وامتیازساختش هم برای خودشان بنده خواب نما شدم واین مطلب نتیجه خوابم است
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
هیچ سخنی از طرف آمریکا صحت ندارد بیش از چهل سال است که این مطلب کاملا مشهود است . دیروز 4000 نفر از مردم آمریکا با این بیماری از پا در آمدند.
محمد
۱۰:۵۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
این دارو در ایران پیدا میشه .
در داروخانه های مرکزی هست . نگران نباشید
ابوالفضل
۱۰:۱۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
به امید خدا
بچه ها دعا کنید تا برای همه اثر بخش باشد
ناشناس
۰۹:۵۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
بعضیا میگن اگه دارو ساخته بشه واس کرونا گرونه خخ
آقا کاش درست بشه واسه پولش یه کاری می کنیم دیگه .در جهان این همه انسان داره می میره
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
چه فایده به ما که نمیدهند . ما باید خودمان داروش را بسازیم.
محمد
۰۹:۰۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
اینطورکه معلومه بیمارستانهای سراسر جهان شده ازمایشگاه وبیماران بدبخت هم بجای موش ازمایشگاهی ..هرچندروز یهو میشنویم فلان دارو را برروی فلان تعداد بیمار استفاده کردن اثربخش بوده!!! یعنی هر پزشکی داره طبق معلومات خودشو هم ردیفانش یه دارویی رو برروی بیماران تست میکنن تا خلاصه یه نتیجه ای بگیرن بعدا هم افتخارشو ثبت کنن بگن ما راه درمانو پیداکردیم..وگرنه اگر این داروهایی که اعلام شده اثربخش بوده از ضدمالاریا گرفته تا داروی اچ ای وی و ضدشپش و فاویرپرایور وغیره رو اگر ازاول روی حیوانات ازمایش میکردن اقلش ۵ الی ۱۲ ماه طول میکشید تا مناسب بشه برای تست روی انسان بیمار
سالار
۰۸:۲۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
من یه زمانی تو سر میزدم و دنبال آنتی ویروس مناسب برای رایانه م میگشتم.تا اینکه یه جا خوندم که اکثر ویروس های دیجیتالی توسط شرکت های سازنده آنتی ویروس ساخته میشن.ویروس رایگان رو تو رایانه افراد میندازن تا بتونن آنتی ویروسشون رو دوبله و سوبله بفروشند.تمدنی که همچین تفکری داره هیچ بعید نیست همین بلا رو سر آدما هم بیاره.فقط به خاطر پول.بیش از100تا فیلم هالیوودی با همین موضوع دیدم که بیانگر تفکراتشونه.کافیه مطمئن بشن که کشوری مثل ایران نتایج خوبی به دست آورده تو کشف واکسن این بیماری تا فورا واکسن قطعیش از طرف غرب وارد بازار بشه تا اینکه مبادا بازار به وجود آمده به نفع کشوری مثل ایران پیش بره.
ناشناس
۰۵:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
به خودمون نمیدن
ناشناس
۰۳:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
این دارو در ایران موجوده؟اگه باشه خیلی خوبه.
ناشناس
۰۳:۰۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
شیکاگو کجاست؟
ناشناس
۰۱:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا. دروغ میگه. میخواد دارو رو روی مابقی مردم دنیا امتحان کنه و از این طریق نژادهای دیگر رو از بین ببره. هم کسب درامد کنه.
ناشناس
۰۰:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سازنده این دارو دانشمند ایرانیه
Yjcuser
۲۳:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
کسی که ویروسو بسازه بلده پادزهرشو هم بسازه و همه و همه دنبال پولللللللللللللل
منصور
۲۲:۵۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
اگه دارو را خارجی ها کشفکنن احتمال داره که گیر بیمارانمون بیاد // اما اگه اینجا کشف کنن که چنین چیزی محاله // اوخت قیمت خون باباشون میگیرن تا به یه نفر بدن // بیمه هم قبول نمیکنن
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
داروهاي جديد فقط بايد روي وخيما آزمايش بشه
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
داری در مورد انسان صحبت میکنی . جان انسان خیلی ارزشمنده و پیر و جوان نداره . لطفا بازنگری کنید در تفکرتون . خیلی خطرناکه این طرز فکر
منصور
۲۳:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
ما کرونا نداریم // چند نفر فقط ابریزش بینی داشتن اونا هم خوب شدن رفتن پی کارشان