سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا داخل قبرهای کرونایی آهک ریخته می‌شود؟

آیا پس از دفن جان باختگان کرونایی امکان انتقال ویروس کرونا به آب‌های زیرزمین وجود دارد؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد علی ززولی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه قرارگاه حضرت موسی بن جعفر (ع) در ساری که با هدف بررسی مسائل علمی و شرعی تغسیل و تدفین جان باختگان کرونایی برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر انتقال ویروس کووید ۱۹ از طریق اجساد کرونایی به سفره‌های آب‌های زیرزمینی ارائه نشده است، گفت: اجساد جان باختگان کرونایی در بیمارستان‌ها ابتدا کاملا گندزایی می‌شوند.

او با بیان اینکه استاندارد‌های سختگیرانه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده است، افزود: ویروس کرونا در مقابل کلر مقاوم نیست و با مقادیر کم کلر هم از بین می‌رود.

 محمد علی ززولی در خصوص چرایی ریختن آهک در قبور جان باختگان کرونایی نیز گفت: کلر ماده‌ای فرار است و زود از بین می‌برد، اما آهک خاصیت گندزدایی بالایی دارد و اگر پس از تغسیل اموات کرونایی ، ویروسی هم مانده باشد با آهک از بین خواهد رفت.

رئیس اسبق دانشکده بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران از روحانیون و طلابی که در کار تغسیل جان باختگان کرونایی هستند، خواست علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و همراه داشتن تجهیزات کامل در حین شست‌وشو میت، مراقب باشند پرتاب ترشحات به اطراف صورت نگیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اگرچه در ابتدای شیوع کرونا بحث تدفین جان باختگان با رعب و وحشت خانواده ها و مردم همراه بود، اما با تشکیل قرارگاه مخصوص تدفین جان باختگان کرونایی ، اوضاع  اکنون کمی بهتر شده است.

انتهای پیام / ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.