سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتش روسیه به سامانه نوین جنگ الکترونیکی مجهز می‌شود

ارتش روسیه بزودی به سامانه‌های هوشمند هدایت تجهیزات جنگ الکترونیک مجهز خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش این کشور بزودی به سامانه‌های هوشمند هدایت تجهیزات جنگ الکترونیک "بیلینا" مجهز خواهند شد.

این سامانه‌های جدید که با استفاده از هوش مصنوعی قادر به شناسایی و اختلال در اهداف دشمن است و تا سال ۲۰۲۵ میلادی در اختیار یگان‌های نظامی قرار خواهد گرفت، می‌تواند بدون اپراتور و بصورت آنلاین اوضاع را آنالیز، اهداف را شناسایی و نوع آن‌ها را تعیین کند.

به گفته مقامات وزارت دفاع روسیه، این سامانه هوشمند بهترین سلاح برای ایجاد اختلال یا منهدم کردن تجهیزات مخابراتی و دیگر سلاح‌های دشمن را تعیین می‌کند.

ویکتور موراخوفسکی، سردبیر مجله «زرادخانه وطن» گفت، با افزوده شدن سامانه بیلینا، یگان‌های ارتش با توان چند برابری قادر به خنثی سازی و نابودی اهداف دشمن خواهند بود. امروزه فضای اطلاعاتی و عملیاتی میدان‌های جنگ، مملو از سیستم‌های رادیوالکترونیکی است که برخی از آن‌ها خودی و برخی دشمن است.

این کارشناس مسائل نظامی، اهمیت این سامانه‌های هوشمند را در متمایز کردن بی نقص سیستم‌های رادیوالکترونیک دوست از دشمن و ضربه مهلک به اهداف متخاصم دانست.

«بیلینا» از المنت‌های (میله‌های گرم شونده) هوش مصنوعی استفاده می‌کند و بر اساس اطلاعات موجود تصمیم می‌گیرد که از کدام سلاح جنگ الکترونیک، بر طبق کدام نمودار، در کدام فرکانس و با چه قدرتی باید علیه هدف مورد نظر عمل کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.