سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

پایش پسماند‌های عفونی فارس با جدیت دنبال می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: پایش و نظارت بر پسماند‌های عفونی بیمارستان‌های استان فارس در دوران کرونا با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس پنج‌شنبه ۲۸ فروردین با بیان اینکه مدیریت اصولی بر پسماند‌های پزشکی و بهداشتی ضرورت دارد، اظهار کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا یکی از راه‌های انتقال این ویروس از طریق پسماند‌های عفونی بیمارستان است و باید کار نظارت و پایش بر پسماند‌ها و پساب بیمارستانی به جدیت دنبال شود.

او افزود: کارشناسان آزمایشگاه این اداره کل با همراهی کارشناسان آزمایشگاه‌های معتمد استان، برای مبارزه با شیوع این ویروس، پایش دستگاه‌های بی خطر ساز پسماند‌های عفونی - پزشکی بیمارستان‌های شهر شیراز و استان با محوریت بیمارستان‌های تخصصی درمان کرونا از اسفند ماه پارسال تاکنون را با جدیت هرچه بیشتر در دستور کار خود قرار دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس تصریح کرد: در این بازدید‌ها انجام خوداظهاری و تست‌های تطبیقی انجام شده و عملکرد تمام دستگاه‌های بی خطر ساز بیمارستانی مورد بررسی واقع شد.

ظهرابی بیان کرد: برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، بیمارستان‌ها به استناد قانون مدیریت پسماند، موظف به بی خطر سازی پسماند‌های عفونی ویژه هستند که این کار با استفاده از دستگاه‌های اتوکلاو و هیدروکلاو انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: به بیمارستان‌هایی که به هر نحو، ضوابط و مقررات زیست محیطی را رعایت نکرده‌اند و دستگاه‌های بی خطر ساز آن‌ها فاقد راندمان و بازدهی مناسب باشد، اخطاریه ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.