سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام چند آزمایش اتمی؛ اتهام جدید واشنگتن علیه پکن

وزارت خارجه آمریکا در جدیدترین اتهام‌زنی علیه چین مدعی شده که احتمالا این کشور به صورت مخفیانه چند آزمایش اتمی انجام داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا مدعی است که چین به طور مخفیانه چند آزمایش اتمی انجام داده است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت: بر اساس گزارش جدید کنترل تسلیحات که قرار است به زودی توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شود، چین در حالی که می‌گوید به طور جدی به توافق بین‌المللی منع آزمایش‌های هسته‌ای پایبند است، اما احتمالا چند آزمایش اتمی با قدرت انفجار پایین انجام داده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می‌افزاید: گزارش جدید این موضوع را اثبات نمی‌کند که چین تعهد خود به این توافق را نقض کرده، اما مجموعه‌ای از فعالیت‌ها باعث ایجاد نگرانی درباره این موضوع می‌شوند که پکن احتمالا به تعهدات خود در زمینه منع انجام آزمایش‌های اتمی پایبند نبوده است.

گزارش جدید وزارت خارجه آمریکا مدعی است که چین احتمالا این آزمایش‌ها را در تاسیسات «لپ نور» استان «سین کیانگ» انجام داده است.

اخیرا تنش میان پکن و واشنگتن بار دیگر بالا گرفته و آمریکا ضمن مطرح کردن اتهاماتی علیه چین، مدعی است که این کشور عامل انتقال ویروس کروناست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.