سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم بیماری کرونا را جدی نمی‌گیرند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مردم بیماری کرونا را جدی نمی‌گیرند، گفت : براساس برآورد‌های انجام شده پیک دوم (اوج گرفتن) بیماری کرونا به زودی استان را در برخواهد گرفت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد ابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : متاسفانه این روز‌ها شاهد ازدحام مردم در سطح شهر و افزایش تردد‌ها هستیم که این موضوع برای ما بسیار نگران کننده است.

او گفت : در روز‌های نخست شیوع بیماری کرونا مردم کرمانشاه به خوبی نکات ایمنی برای مقابله با این بیماری را رعایت می‌کردند، اما اکنون می‌بینیم که هیچ توجهی به آن ندارد و مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: براساس برآورد‌های انجام شده به زودی پیک دوم بیماری کرونا کرمانشاه را در بر خواهد گرفت که این موضوع می‌تواند به یک بحران جدی برای ما تبدیل شود.

شکیبا اخذ گواهی سلامت برای واحد‌های صنفی را ضروری دانست و گفت: واحد‌های صنفی برای اخذ گواهی سلامت تنها تا ۲۹ فروردین ماه فرصت دارد و در صورتی که این گواهی را دریافت نکنند محل کسب و واحد‌های تولیدی آن‌ها پلمب خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه افزود: در گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی تمام واحد‌های صنفی و صنعتی باید در سامانه دریافت گواهی سلامت وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir نام نویسی کنند.

شکیبا، با اشاره به فعالیت برخی از مشاغل کم خطر از ابتدای هفته جاری گفت: این واحد‌ها به منظور انجام فعالیت باید گواهی سلامت خود را از پایگاه وزارت بهداشت دریافت کنند در غیر این صورت مجاز به فعالیت نیستند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: برخی از مشاغل سطح استان همچون مجتمع‌های تجاری مسقف، آرایشگاه ها، استخر‌ها و مراکز بازی و سرگرمی همچنان مجاز به فعالیت نیستند و برای شروع فعالیت فعالیت باید منتظر صدور مجوز‌های لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.

شکیبا، گواهی سلامت را برای ادامه فعالیت واحد‌ها ضروری دانست و عنوان کرد: حتی واحد‌هایی که مجاز به فعالیت نیستند نیز باید گواهی سلامت خود را از پایگاه وزارت بهداشت دریافت کنند.

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.