سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی وزیر انگلیسی در برابر آمار مرگ و میر کرونایی پاسخی برای گفتن ندارد

واکنش وزیر سالمندان انگلیس به سوال مجری تلویزیونی درباره صحت خبر مرگ بیش از ۴ هزار نفر در خانه‌های سالمندان این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا تنها یک لبخند بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در حال حاضر یک ویدئویی در میان میلیون‌ها شهروند انگلیس در حال دست به دست شدن است که در آن واکنش وزیر سالمندان این کشور به سوال مجری درباره آمار صحیح مرگ و میر سالمندان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا نمایش داده می‌شود. مردم این ویدئو را که در آن وزیر نمی‌تواند پاسخ صریحی به سوال مجری بدهد «نابود کننده» نامیده‌اند.

«هلن واتلی» وزیر سالمندان انگلیس، در برنامه امروز «صبح بخیر بریتانیا» شبکه تلویزیونی «آی تی‌وی» وقتی با این سوال مجری روبرو شد که آیا آمار واقعی مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در خانه‌های سالمندان این کشور بالغ بر چند هزار نفر است تنها توانست لبخنی عصبی بر لبش بنشاند.

«پیرس مورگان» مجری این برنامه تلویوزیونی، یک نسخه از روزنامه «دیلی میل» امروز را که به نقل از «مایک پادگام» یکی از اعضای گروه مستقل سالمندان، اعلام کرده بود تعداد افرادی که تاکنون در خانه‌های سالمندان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند دست‌کم ۴۰۰۰ نفر است به وزیر سالمندان انگلیس نشان داد و او فقط لبخند زد.

در حال حاضر، ویدئوی مربوط به این مصاحبه در شبکه‌های اجتماعی دارد دست به دست می‌شود که در آن واتلی در واکنش به سوال مجری که چندین بار می‌پرسد که آیا آمار منتشر شده در این روزنامه صحیح است یا خیر دستپاچه می‌شود و پاسخ‌های غیرمرتبط می‌دهد. واتلی می‌گوید «ما بسیار سخت کار کرده‌ایم ...» مجری پیش از آنکه جمله وزیر تمام شود می‌گوید «ببخشید خانم واتلی، سوال این نیست که شما چقدر کار کرده‌اید. فرض ما آن است که شما سخت کار می‌کنید. شما وزیر سالمندان هستید، وظیفه شما اقتضا می‌کند که سخت کار کنید، لطفا گفتن این را که چقدر سخت کار می‌کنید تمام کنید.» مجری در ادامه دوباره سوال خود را می‌پرسد «چیزی که می‌خواهم بدانم آن است که آیا درست است ۴۰۰۰ نفر در خانه‌های سالمندان جان خود را از دست داده‌اند یا خیر؟»

خانم وزیر در ادامه پاسخ می‌دهد «من واقعا درباره شخص خودم صحبت نمی‌کنم» و به مقامات محلی در زمینه مراقبت‌های اجتماعی اشاره می‌کند. با این حال مجری بار دیگر سوال خود را تکرار می‌کند و می‌گوید پاسخ یک کلمه است «بله یا خیر؟» با این حال باز هم خانم وزیر از زیر بار پاسخ دادن طفره می‌رود «خوشحالم که شما قدردان کار‌هایی که ما می‌کنیم هستید، فکر می‌کنم این برای گام‌هایی که ما می‌توانیم برداریم بسیار مهم است.»

این کشمکش میان مجری و وزیر بهداشت همچنان ادامه می‌یابد و مجری می‌پرسد «به شما خواهم گفت چه چیزی مهم است: مهم آن است که صریح به سوالات پاسخ دهید ... آیا این آمار درست است؟» واتلی در این لحظه شروع به لبخند زدن می‌کند که سبب می‌شود مجری بپرسد «برای چه می‌خندید؟ این مسئله چه چیز خنده‌داری دارد؟» واتلی در پاسخ می‌گوید «اصلا خنده‌دار نیست.»

مجری آی تی‌وی در ادامه می‌پرسد «خوب پس چرا می‌خندی؟» وزیر سالمندان انگلیس در پاسخ مدعی می‌شود «این لبخند نیست. مردم یک دقیقه هم فکر نمی‌کنند که دارم می‌خندم.» در اینجا مجری به میان حرف خانم وزیر می‌آید و می‌گوید «آنچه که ما می‌بینیم لبخند زدن به معنای واقعی کلمه است.»

با همه این بحث‌ها و کش‌مکش‌ها در نهایت سوال مجری این برنامه بی‌پاسخ ماند و هیچ پاسخی درباره آمار واقعی مرگ و میر در خانه‌های سالمندان انگلیس در این برنامه ارائه نشد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون در انگلیس بیش از ۹۳ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۲ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. به گفته منابع خبری، دولت انگلیس آماری را که درباره مرگ و میر اعلام می‌کند شامل افرادی که در خارج از بیمارستان‌های این کشور جان می‌بازند نمی‌شود. اخبار منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از آن است که افراد بسیاری در خانه‌های سالمندان، آسایشگاه‌ها و سایر جا‌هایی که به نگهداری از افراد از کار افتاده و یا کهنسال می‌پردازند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد قابل توجهی از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.