سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

زنان پرستار از مردان مضطرب‌ترند

یک متخصص روانشناس گفت: میزان استرس در زنان پرستار بیشتر از مردان است و اگر کنترل نشود، تحت فشار‌های روانشناختی قرار می‌گیرند.

حمید خاکباز، متخصص روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پزشکان و پرستاران با اینکه برای درمان افراد مبتلا به کرونا زحمت و سختی‌های زیاد را متقبل می‌شوند، اما در واقع سلامت روان خود را برای سلامتی مردم به خطر می‌اندازند. پزشکان و پرستاران همانطور که در حال مبارزه با بیماری کرونا هستند، میزان استرس و اضطراب بالایی را تجربه می‌کنند.

این متخصص روانشناس بیان کرد: کادر درمان در کنار محافظت از بیماران و مردم، قسمتی از برقراری آرامش و امنیت روانی را برعهده دارند ؛ اما ممکن است بر اثر استرس، اضطراب و کم خوابی این میزان فعالیت و انرژی کاسته شود.

او افزود: این افراد نه تنها استرس مراقبت از افراد مبتلا به کرونا را تحمل و گاهی اوقات کمبود امکانات را لمس و تجربه می‌کنند؛ بلکه باید آرامشی که خودشان ندارند را به مردم، بیماران و خانواده خود القا کنند.

نگرانی کادر درمان از تمام افراد سطح جامعه بیشتر است

این متخصص روانشناس ادامه داد: پژوهش‌های روانشناسی نشان می‌دهد میزان استرس و اضطراب در زنان پرستار بیشتر از مردان است.  به طور قطعی نگرانی کادر درمان از تمام افراد سطح جامعه بیشتر است و اگر این استرس و اضطراب کنترل  و مدیریت نشود، ممکن است تحت فشار‌های روانشناختی قرار بگیرند.

خاکباز مطرح کرد: از لحاظ روانشناسی به افراد کادر درمانی توصیه می‌کنیم بیش از اندازه پیگیر اخبار مربوط به کرونا در سطح رسانه‌ها اجتماعی نباشند و برای حفظ سلامت روان خود، اخبار و موارد مربوط را در حد متعادل پیگیری کنند.

او با بیان اینکه باید ارائه خدمات روانشناختی از راه دور صورت بگیرد، گفت: مسئله مهمی که جای خالی آن احساس می‌شود مربوط به مداخلات روانشناختی برای ارتقا سلامت روان به صورت داوطلبانه است و باید با تشکیل پویش همگانی این مشکل حل شود. همچنین کمک های اولیه روانشناختی در قالب روش های مقابله با اضطراب برای بهبود و ارتقای تاب آوری کادر درمانی پیشنهاد می شود که توسط انجمن های روانشناسی باید پیگیری شود.


بیشتر بخوانید:

قرنطینه فرصتی است برای نه گفتن به عادت های نادرست

آیا ماسک پارچه‌ای در کاهش انتشار کووید ۱۹ موثر است؟

شرایط قرنطینه را برای شوهرانتان سخت‌تر نکنید

پیامدهای مخرب استرس را جدی بگیرید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.