سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خسارت ۲۰ میلیارد تومانی سیل به مسیر تهران مشهد

معاون راهداری سازمان راهداری گفت: بارندگی و سیل اخیر حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت به استان خراسان رضوی وارد کرده است.

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دو محور مهم استان سمنان و خراسان رضوی از جمله محور سبزوار و شاهرود به علت بارندگی‌های شدید دچار مشکل شده است، گفت: محورهای اصلی مشهد تهران طی ۲ شب  و هر بار چند ساعت مسدود شده‌اند تا با اصلاح آن بتوانیم تردد در این مسیر را فراهم کنیم.

اکبری به سیل اخیر استان خراسان رضوی اشاره کرد و  افزود: بهسازی این بخش از جاده اصلی مشهد - تهران با اولویت قسمت‌هایی که ترافیک سنگین‌تر و خرابی بیشتری دارند، ظرف امسال پیگیری می‌شود.

اکبری بیان کرد : عملیات لکه‌گیری سطح جاده کمربند جنوبی شهر سبزوار که در بخشی از جاده اصلی مشهد - تهران قرار دارد در اولویت اجرا قرار دارد.


بیشتر بخوانید: خسارت ۸۰۰ میلیارد تومانی بارندگی‌های اخیر به کشور 


آب گرفتگی ۴ نقطه به طول ۵۰۰ متر

معاون راهداری سازمان راهداری با بیان اینکه در این مسیر ۴ نقطه و هر نقطه به طول ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر دچار آبگرفتگی شده و با انتخاب مشاور نصب وایرنال و مرمت بازسازی جاده قدیمی به صورت کامل بازگشایی می شود، گفت: در حال انتخاب مشاور و طراحی هستیم که با نصب چند دستگاه پل این مسدودیت، برطرف شود.

اکبری با بیان اینکه با کاهش بارندگی و فروکش شدن آب برخی از این مسیرها بازگشایی شده است، گفت: با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات که در اختیار داریم ظرف چند هفته آینده این‌ مسیر به صورت کامل بازگشایی می‌شود.

او تصریح کرد: بارندگی‌های شدید در طی این چند روز حدود ۲۰ میلیارد تومان به استان خراسان رضوی خسارت وارد کرده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: این محور به علت رانش زمین، آسیب دیده و به ناچار مسدود شده است و برآورد می‌شود، تا یک هفته دیگر بازگشایی شود.

اکبری افزود: بجنورد- آشخانه، محور مهم و پرتردد استان و کشور است و بنابراین باید بازگشایی آن تسریع شود، اکنون، مسافران عبوری، از محور قدیم تردد می‌کنند و با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، مرمت این محور آغاز شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: قرار است با ایجاد کانال و زه‌کشی، سطح جاده به تثبیت اولیه برسد.

او تصریح کرد: البته کار مطالعات زمین شناسی و ژئوفیزیک هم انجام می‌شود تا در صورت نیاز، اقدام اساسی مورد لزوم، برای این محور انجام شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای افزود: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای مرمت این محور، از منابع استان تامین می‌شود.

اکبری در پایان بیان کرد: مرمت محور تخریب شده بجنورد-آشخانه که از صبح دیروز به علت رانش زمین، مسدود شده است، پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.