سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح توسعه مجتمع هیرلند به زودی افتتاح می‌شود

مدیر عامل شرکت امکان شهر دربند هیر گفت: طرح توسعه مجتمع گردشگری، تفریحی و ورزشی هیرلند آماده بهره برداری بوده و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین عباسی‌نیا، مدیر عامل شرکت امکان شهر دربند هیر گفت: با توجه به ظرفیت بکر و طبیعی منطقه، ‍‍شرکت امکان شهر دربند هیر اقدام به احداث مجتمع گردشگری، تفریحی و ورزشی هیرلند به صورت پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل جهان کرده است.

او افزود: این پروژه در ۱۹ هکتار طراحی و در سال ۹۶ فاز نخست آن در ۷ هکتار کلنگ‌زنی و در سال ۹۷ با اخذ مجوز‌های لازم و حمایت‌های استاندار، میراث فرهنگی و سایر ارگان‌ها عملیات عمرانی خود را آغاز کرد.

مدیر عامل شرکت امکان شهر دربند هیر با اشاره به طراحی و تنظیم برنامه زمانبندی برای احداث و راه‌اندازی این پروژه در چهار فصل بیان کرد: برای اجرای این پروژه ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که فاز نخست آن با ۲۵۰ میلیارد ریال تاکنون سرمایه‌گذاری شده است.

عباسی نیا گفت: فاز نخست این پروژه شامل پل معلق، زیپ لاین بزرگسالان، صخره‌نوردی بزرگسالان، بک‌جامپ بزرگسالان، مراکز صنایع دستی، غرفه‌های نمایشگاهی، دو باب آلاچیق عشایری، کافه تریا، ساختمان‌های اداری، سرویس بهداشتی، نمازخانه، شهربازی کودکان، ادونچر پارک، زیپ لاین کودکان، صخره‌نوردی کودکان، بیگ‌جامپ کودکان و محوطه‌سازی و توسعه فضای سبز است.

او تصریح کرد: زیرساخت‌های این پروژه با حمایت‌های استاندار، نمایندگان و مدیرکل میراث فرهنگی استان در حال انجام بوده و به زودی شاهد اتمام و تکمیل آن خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت امکان شهر دربند هیر با بیان اینکه فاز نخست این پروژه در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: طرح توسعه مجتمع گردشگری، تفریحی و ورزشی هیرلند نیز در دست اقدام است.

عباسی‌نیا اظهار کرد: طرح توسعه این پروژه شامل بازی‌های کابلی و هیجانی بوده که در سطح کشور طرحی منحصر به فرد به شمار می‌رود.

او بیان کرد: مقرر بود که طرح توسعه این پروژه در اسفندماه سال گذشته به بهره‌برداری برسد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا افتتاح این طرح به تاخیر افتاد.

مدیر عامل شرکت امکان شهر دربند هیر افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده این پروژه تا سال ۱۴۰۱ به طور کامل تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.