سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان:

ایجاد ۲هزار شغل با افتتاح طرح های گردشگری

امیرانتخابی گفت: ۹۰ طرح گردشگری با ایجاد ۲هزار شغل در استان آماده بهره‌برداری است که به محض شکست ویروس کرونا افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیرانتخابی ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از ایجاد ۲هزار  شغل به‌صورت مستقیم با بهره‌برداری طرح های  در حال ساخت گردشگری استان در سال ۹۹ خبر داد.

او افزود:  ۱۵۶ طرح گردشگری در حال اجرا با مجموع متراژ تقریبی ۱۲۲ هزار متر‌مربع آماده بهره برداری است و   ۹۰ طرح گردشگری تکمیل‌شده که پارسال   به‌علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده و در اسرع وقت و پس از شکست ویروس کرونا به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ، برآورد حجم کل سرمایه‌گذاری ۲۴۶ طرح گردشگری را ۶۰۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با افتتاح این طرح ها برای حدود ۲هزار  نفر به صورت مستقیم  اشتغال ایجادمی‌شود.

 امیرانتخابی در پایان تصریح کرد: در حال‌حاضر ۱۰۵ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.