سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منطقه کوه سیاه دشتستان صاحب پاسگاه محیط‌‎بانی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، ارتقاء منطقه شکار ممنوع کوه سیاه و ایجاد پاسگاه محیط‌بانی در این منطقه را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در بازدید از منطقه کوهستانی کوه سیاه دشتستان، مسائل زیست محیطی و حفاظت از این منطقه را بررسی کرد.

او بیان کرد: منطقه کوهستانی و زیبای کوه سیاه در استان بوشهر یکی از زیستگاه‌های ارزشمند کشور و دارای انواع گونه‌های گیاهی و جانوری و تنوع زیستی مطلوب است که در سال‌های اخیر به عنوان منطقه شکارممنوع تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: هم اکنون هر گونه شکار و صید در منطقه یاد شده ممنوع است و پاسگاه محیط‌بانی این منطقه نیز امسال ایجاد خواهد شد.

قلی نژاد افزود: برای حفاظت موثر از زیست‌بوم (اکوسیستم) و انجام اقدام‌های حفاظتی، ارتقای منطقه یاد شده به حفاظت شده یکی از اولویت‌های مهم اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است.

او گفت: حفاظت از منطقه کوه سیاه و ارتقای آن به حفاظت شده هیچ‌گونه مشکلی برای حقوق عشایر و جوامع محلی این منطقه ایجاد نخواهد کرد بلکه همه اقدام‌های حفاظتی باید با مشارکت جوامع محلی صورت گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: هم اکنون نیز عشایر منطقه همکاری خوبی در جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز دارند.

منطقه کوهستانی کوه سیاه در بخش بوشکان شهرستان دشتستان واقع شده و زیستگاه انواع گونه‌های جانوری مانند کل و بز، قوچ، میش، پلنگ و پرندگانی نظیر کبک و تیهو است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.