سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام ۲۰ هزار واحد صنفی و صنعتی قزوین در سامانه سلامت

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند تاکنون ۲۰ هزار واحد صنفی و صنعتی استان در سامانه سلامت ثبت نام کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند که از ۲۳ فروردین آغاز شده است، تاکنون ۲۰ هزار واحد صنفی و صنعتی استان در سامانه سلامت برای دریافت کد بهداشتی ثبت نام کرده اند که در کشور در ردیف استان‌ها پیشرو هستیم، اما باید مراقب باشیم فعالیت اصناف با رعایت کامل مسائل بهداشتی باشد در غیر این صورت مجبور هستیم برخورد قانونی کنیم و واحد‌ها تعطیل شوند.

او اظهار داشت:، چون سلامت مردم مطرح است هر واحد صنفی و صنعتی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند بدون اغماض تعطیل خواهد شد.

حبیبی اضافه کرد: رؤسای اتحادیه‌ها باید آموزش ببینند و آن را به اصناف منتقل کنند تا هر فردی خودش مسائل بهداشتی را جدی بگیرد و رعایت کند.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا گفت: برخی از اصناف کم خطر که پس از ثبت نام وارد فعالیت شده اند به اصول بهداشتی بی تفاوت هستند یا ابعاد آن را نمی‌دانند که این موضوع نگران کننده است و تیم‌های گشت و بازرسی باید وارد کار شوند و هر واحدی که مسائل بهداشتی را رعایت نکرد تذکر داده و یا تعطیل کنند.

حبیبی بیان کرد: ادارات و سازمان‌ها و نهاد‌ها باید فعالیت خود را با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام دهند تا مشکلاتی نداشته باشیم.

او با تقدیر از تلاش کادر پزشکی و همراهی مردم و اصناف اظهار داشت: خوشبختانه شرایط به سمت بهتر شدن اوضاع پیش می‌رود و روند نزولی را طی می‌کنیم و امیدواریم سرعت مهار بیماری بیشتر شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بیان کرد: البته این روند نزولی ناپایدار و شکننده است و اگر اصول بهداشتی در ادارات، صنوف، حمل و نقل و عموم مردم رعایت نشود دچار چالش می‌شویم.

حبیبی در ادامه گفت: متأسفانه این گونه تصور شده که روال زندگی عادی شده و برخی اهمال می‌کنند که این وضعیت نگران کننده است و رعایت بهداشت در برخی اصناف بسیار ضعیف است که انتظار داریم گشت‌های بازرسی در این زمینه جدیت بیشتری کنند.

حبیبی اظهار داشت: تیم‌های بازرسی نباید اغماض کنند، چون رعایت بهداشت مطالبه مردم است و لازم است با جدیت برخورد کنیم و از دستگاه قضائی هم می‌توانیم اختیار تام بگیریم تا بسرعت با موارد غیر بهداشتی برخورد شود.

حبیبی اضافه کرد: وقتی مردم به نظارت‌های ما اعتماد کرده اند ما هم باید پاسخ منطقی دهیم و اجازه ندهیم با بی تفاوتی و اهمال برخی طرح‌های اجرا شده به نتیجه نرسد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: واحد‌های تولیدی مکلف هستند اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی را تأمین کنند و محل کار هم ضدعفونی شود تا کارگران آسیب نبینند، اما باید نظارت دولتی هم تقویت شود.

او اضافه کرد: اخیر شنیده شده برخی مدیران واحد‌های صنعتی به کارگران گفته اند بروند کارت سلامت بگیرند و سی تی اسکن برای تست سلامت خود انجام دهند که این کار اصلاً منطقی نیست مشکلات زیادی برای کادر درمانی ایجاد می‌کند و بیمارستان‌ها شلوغ می‌شود، ولی اگر کسی اصرار دارد می‌تواند این کار را با همکاری بخش خصوصی انجام دهد.

حبیبی اظهار داشت: تولید ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی در استان در حد قابل قبولی است و کمبود خاصی نداریم و در توزیع، کیفیت کالا و قیمت مشکلاتی داریم که باید به سرعت برطرف شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری افزود: در طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند همچنان ممنوعیت ورود افراد غیر بومی به شهر‌ها تا ۳۰ فروردین ادامه دارد.

او گفت : مدارس و دانشگاه‌ها، بوستان‌ها، استخرها، سالن‌های ورزشی همچنان تعطیل و هر گونه تجمع رسمی و غیر رسمی، اماکن زیارتی و نماز جمعه تعطیل است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.