سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرصت و تهدید کرونا بر اقتصاد

یک اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : شیوع کرونا علاوه بر تهدید برای برخی اصناف و مشاغل، فرصت‌هایی نیز ایجاد کرده است .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سهراب دل انگیزان یک اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : شیوع کرونا علاوه بر تهدید برای برخی اصناف و مشاغل، فرصت‌هایی نیز ایجاد کرده است، ولی با این وجود مشخص است که تعطیلی ۲ ماه اصناف، صدمات متعددی به همراه داشته است.

او گفت : به همان اندازه که این اصناف به دلیل فروش نرفتن اجناس صدمه دیده اند کارگاه‌های تولیدی استان نیز متحمل ضرر شده است، در مقابل وضعیت فروش مشاغلی که با تولید و فروش موادغذایی سروکار دارند تفاوت چندانی به نسبت گذشته نداشته و این اصناف توانسته و می‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

این اقتصاددان افزود: بخش دیگری از فعالیت‌های شیمیایی که با تولید و توزیع مواد شوینده و ضدعفونی کننده در استان سروکار دارند نه تنها متحمل ضرر نشده اند بلکه به دلیل افزایش تقاضا، با افزایش درآمد مواجه شده اند و چه بسا که برخی از این اصناف و کارگاه‌ها در گذشته نیمه فعال بوده و اکنون با وضعیت چشمگیری در زمینه فروش محصولات خود مواجه شده اند.

دل انگیزان به کاهش صادارت به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در یک جمعبندی می‌توان گفت که کرونا در استان تاثیرات رکودی برجای گذاشته، ولی در همه گروه‌های صنعتی استان یکسان نبوده و بخش کشاورزی که به صنایع کشاورزی و کالا‌های صادراتی ارتباط دارد متحمل زیان‌های شده، ولی در دیگر بخش‌های کشاورزی همچون زراعت و غیره، چندان پیامد‌های منفی بالایی نداشته است .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.