سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق بازرگانی فارس:

افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با اشاره به افزایش حداقل ۲۱ درصدی حقوق کارگران در سال ۹۹، گفت: این افزایش متناسب با میزان تورم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در شیراز گفت: میزان تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی ۳۴ درصد است که مجموع حقوق کارگران نیز که بر اساس محاسبه همه عناوین جدول حقوق و دستمزد به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد در حقیقت ۳۳ درصد افزایش داشته است.

او افزود: البته انتظار جامعه کارگری افزایش حدود ۸۰ درصدی بود که دولت مخالف این میزان افزایش بود و حداقل دستمزد را بر اساس تورم تعیین کرد.

رازقی ادامه داد: پس از تصویب این افزایش، جوسازی‌هایی در کشور آغاز شد و این مساله را سیاسی کرد که باید مراقب بود و اسیر این جوسازی‌ها و جریان‌سازی‌ها نشد چرا که طرح اینگونه مسایل به نفع هیچ کس نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با ابتکار و برنامه‌ریزی دولت به ویژه در بحث بودجه، تا آبان‌ماه سال ۹۸ رشد صنعت در کشور مثبت بود اما بعد از حوادث آبان این رشد منفی شد.

رازقی، بیان کرد: گزارش شامخ (شاخص مدیران خرید) هم نشان می‌دهد بعد از حوادث آبان ۹۸ و تا قبل از شیوع ویروس کرونا در مقطعی به وضعیت مثبت بازگشتیم اما شیوع این ویروس باعث شد که گرفتار تلاطم‌هایی شویم.

او ادامه داد: بحث اساسی این است که تا اراده تمام قوا در کشور مبنی بر روان‌سازی تولید و صادرات از جمله اصلاح نظام بانکی، اصلاح قوانین تامین اجتماعی، اصلاح قوانین کار و اصلاح قوانین مالیاتی شکل نگیرد، تولید و صادرات نیز سامان نخواهد یافت.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
این اقای که میگن حقوق متناسب باتورم هست،حتما بگه حقوقش چنده؟