سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمن سازی بیش از ۵۰۰ باب استخر کشاورزی

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت گفت: از مجموع یک هزار و ۱۵۴ باب استخر ذخیره آب کشاورزی، تعداد ۵۶۰ باب استخر، ایمن سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید فارسی معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به لزوم ایمن سازی استخر‌های کشاورزی در این شهرستان، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از مجموع یک هزار و ۱۵۴ باب استخر ذخیره آب کشاورزی تاکنون تعداد ۵۶۰ باب استخر، حصارکشی و ایمن سازی شده است.

او با اشاره به پیشرویی فصل گرما و احتمال استفاده از استخر‌ها و وقوع حوادث ناگوار در سال‌های پیش، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته حصار کشی همه استخر‌های کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است و در همین رابطه برای مالکان استخر‌های ذخیره آب که هیچ اقدامی برای ایمن سازی انجام نداده اند، اخطار کتبی صادر شده است.

او ضمن هشدار جدی به صاحبان استخر‌های کشاورزی بیان کرد: مالکان باید هر چه سریعتر نسبت به رعایت اقدامات ایمنی در استخر‌های مذکور اقدام کنند و مسئولیت بی توجهی، بر عهده مالک استخر است.

فارسی با تاکید بر اینکه شنا کردن در استخر‌های کشاورزی ممنوع است، اضافه کرد: بر اساس مصوبات کمیته جامعه ایمن، فنس‌کشی، نصب تابلو‌های هشدار دهنده در همه جهات، ایجاد جان پناه در کناره و نصب نردبان‌های شناور در استخر‌های کشاورزی ضروری است.

این مقام مسئول با بیان ضرورت ساخت استخر‌های ذخیره آب به منظور بالابردن بهره وری آب اظهار کرد: استخر‌هایی که با اعتبارات دولتی و در قالب سیستم آبیاری‌های نوین ساخته می‌شوند در صورتی که فنس کشی و تجهیزات حفاظتی نداشته باشند، تایید نمی‌شوند و اعتبار بلاعوض دولتی را دریافت نمی‌کنند.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت تصریح کرد: استخر‌هایی که به صورت خود اجرایی ساخته می‌شوند نیز باید از جهاد کشاورزی مجوز کسب کنند و موارد ایمنی استخر را رعایت کنند.

کمیته «جامعه ایمن» به منظور ارتقاء سطح آگاهی مردم از عوامل کاهش بروز حوادث و کاهش سوانح فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.