سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نفت مطرح کرد؛

پیشنهاد راه اندازی صندوق توسعه طرح های پیشران و پایین دستی پتروشیمی

زنگنه گفت: ایجاد صندوق توسعه طرح های پیشران و پایین دستی پتروشیمی به منظور حمایت و توسعه آنها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،   زنگنه در هفتمین جلسه ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید تصریح کرد: فعالیت واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی و حجم فروش مواد اولیه آنها به واحدهای پایین‌دستی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴٠ درصد کاهش داشته است که نشان دهنده اینست که واحدها تعطیل هستند.

او ادامه داد: امیدواریم مشکل سریعتر حل شود . علی رغم نظر برخی افراد، واحدهای پتروشیمی علاقه دارند مواد تولیدی خود را به داخل بفروشند چون اولا قیمت محصولات یارانه ای نیست و در بورس تعیین می شود و ثانیا مشکلات صادرات را ندارند.

زنگنه گفت: اقدامی برای حمایت از این بخش انجام دادیم که طی آن طرح های پیشران صنعت پتروشیمی در ۴ زنجیره متانول،  پروفیلن،  اتیلن و بنزن را تعریف کردیم تا کمک کنیم بخش خصوصی در این حوزه ها سرمایه گذاری کنند.

او افزود: برای این منظور راه‌اندازی یک صندوق حمایت از توسعه طرح های پیشران و پایین دستی پتروشیمی به صورت غیر دولتی در دستور کار قرار گرفته  است و دولت هم به آن کمک می کند تا  حمایت از واحدهای پایین‌دستی طرح های نو انجام گیرد که این امر به توسعه آنها کمک می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.