سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوع ویروس کرونا،ذخایر خونی تربت‌حیدریه را کاهش داد

رئیس پایگاه انتقال خون تربت حیدریه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم مراجعه مردم ذخایر خونی این شهرستان کاهش پیدا کرده است.

علیرضا علاقه مند رئیس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در این روزها، آمار اهدای خون به پایین ترین سطح خود رسیده است و با توجه به نیاز همیشگی بیماران، از شهروندان تقاضا داریم با حضور در پایگاه انتقال خون به نجات جان بیماران بشتابند.

او افزود: این در حالی است که مراکز اهدای خون همواره پروتکل ضدعفونی خاص و ویژه ای را برای سلامت اهداکنندگان و سلامت خون دریافتی رعایت می‌کنند.

رئیس پایگاه انتقال خون تربت حیدریه ادامه داد: پایگاه انتقال خون تربت حیدریه ۲ بیمارستان در این شهرستان، ۲ بیمارستان در کاشمر، یک بیمارستان در رشتخوار و یک بیمارستان در خواف را زیر پوشش دارد و همچنین به عنوان پایگاه معین مشهد شناخته شده است.

علاقه مند با اشاره به اینکه آمار مراجعین در سال ۹۸ را ۱۵ هزار ۴۲۱ مورد بودند، بیان کرد : متاسفانه نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۱۵ درصدی مراجعه کننده گان برای اهدای خون شدیم و در این مدت ۱۲ هزار و ۶۴۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او تصریح کرد : انتقال خون از نظر رعایت استانداردها در مسائل بهداشتی و سایر موارد لازم بسیار سختگیرانه عمل می کند، شهروندان باید با اطمینان خاطر کامل برای عمل نوع دوستانه اهدای خون مراجعه کنند.

مدیر پایگاه انتقال خون تربت حیدریه تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، تمامی تمهیدات لازم برای ضدعفونی کردن پایگاه انجام شده است، از مردم و همچنین افرادی که به صورت مستمر اهدای خون انجام می دهند تقاضا داریم که با اعلام فراخوان ها، بدون هیچ نگرانی جهت اهدای خون خود مراجعه کنند.

علاقه مند اظهار کرد: شهروندان از طریق سایت نوبت دهی به نشانی nobatdehi.ibto.ir می توانند به صورت اینترنتی نوبت گرفته و به محض ورودشان ثبت نام و اقدام به اهدای خون خود کنند.

او افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های آن،  همیشگی است و بیماران سرطانی، دیالیزی، از جمله تالاسمی، زنان باردار و مصدومان تصادفات و دیگر موارد نیازمند خون هستند، نباید اهدای این ماده حیاتی در هیچ شرایطی کمرنگ شود.

انتهای پیام/ا.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.