سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۲۹ میلیارتومانی سرمازدگی و سیل به کشاورزی زرندیه

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه از سرمازدگی و سیل به کشاورزی این شهرستان خبرداد.

احمد قره بیگلو رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره بارندگی‌های تاریخ بیست و یکم تا بیست سوم فروردین و برودت هوا و کاهش دما زیر صفر در این شهرستان گفت: به این علت جمعا"۲۹ میلیارد و یکصد میلیون تومان به کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد.

قره بیگلو افزود: در این مقطع زمانی ۷۹۰ هکتار محصولات باغی، ۱۵ رشته قنات و کانال کشاورزی و ۱۵ درصد از محصولات زراعی در بعضی از مناطق بخش خرقان پایین و قسمتی از بخش مرکزی شهرستان زرندیه دچار خسارت سرمازدگی و سیل شدند.

او اضافه کرد: حدود ۱۵۲ میلیارد ریال خسارت به محصولات باغی شهرستان وارد شده و ۷۹۰ هکتار از باغات شهرستان دچار خسارت سرمازدگی شدند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه بیان کرد: همچنین با توجه به بارندگی‌هایی که به صورت متناوب و در طی دو تا سه شبانه روز اتفاق افتاد حدود ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال خسارت به ۱۵ رشته قنات و کانال شهرستان خسارت وارد شد.

او ادامه داد: با توجه به حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد محصولات زراعی شهرستان نظیر جو سرجمع شهرستان حدود ۲۹۱ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی و همچنین خسارت سیل کشاورزی شهرستان زرندیه در این مقطع زمانی بوده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.