سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پر آب شدن ذخایر ۶ سد خراسان رضوی

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ۶ سد در مناطق مختلف استان خراسان رضوی به دنبال بارش‌های رخ داده سرریز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کاظم جم مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت:  این سد‌ها شامل زاوین در کلات، دولت آباد در چناران، سده در خواف، کمایستان و یام در سبزوار و سد فریمان هستند.

 او افزود: در حال حاضر ۵۵ درصد از ذخایر سد‌های استان خراسان رضوی آب دارند که این میزان در مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد بوده است.

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: حجم کنونی آب ذخیره شده در پشت سد‌های  خراسان رضوی را بیش از ۸۶۹ میلیون متر مکعب عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش یافته است.

جم بیان کرد: مجموع حجم ذخیره آب سد‌های بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

او میانگین بارش‌های رخ داده در خراسان رضوی در سال آبی جاری تاکنون بر مبنای اطلاعات ایستگاه‌های باران سنجی وزارت نیرو را ۲۳۰ میلیمتر عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به دوره آماری بلند مدت ۵۹ درصد و نسبت به پارسال ۶ درصد افزایش دارد.
 
انتهای پیام// ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.