سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشکسوت بسکتبال: بالاترین لذت کادر درمان، دیدن بهبودی کامل بیماران است

محمدمهدی بیگی، بسکتبالیست کشورمان که در کادر درمان شاغل است، از شرایط جامعه ورزش با شیوع کرونا ویروس گفت.

محمدمهدی بیگی، پیشکسوت بسکتبال در گفتگو با خبرنگار توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به مدت ۱۵ سال است در رشته بسکتبال به شکل حرفه‌ای فعالیت می‌کنم و به طور هم زمان در سال‌های اخیر، در رده‌های پایه هم به عنوان مربی مشغول هستم.

بیگی ادامه داد: از سال ۸۸ به عنوان تکنیسین جراحی اتاق عمل مشغول به کار شدم و به شکل تخصصی در حوزه ارتوپدی فعالیت می‌کنم. افتخار دارم تا به امروز در این عرصه مشغول خدمت باشم.

بسکتبالیست کشورمان تصریح کرد: هم زمان با فعالیت ورزشی، در بیمارستان هم مشغول به کار شدم؛ هر شغلی، سختی‌های خاص خود را دارد و شغل ما هم کمی حساس‌تر است. با توجه به حساسیت‌هایی که این حرفه دارد، فکر می‌کنم کسی که در این عرصه شاغل است، باید در درجه اول عاشق کار درمانی باشد تا بتواند با سختی‌های این کار کنار بیاید. بیشترین لذتی که کادر درمان تجربه می‌کنند، دیدن بهبودی و سلامت کامل بیماران است؛ هرچند نقش کوچکی هم داشته باشند، لذت غیرقابل وصفی را می‌چشند.

بیگی افزود: در چند ماه اخیر، شاهد شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشورمان بودیم، که در این اتفاق شاهد حضور گسترده‌تر کادر درمان بوده و هستیم؛ البته در بین کادر درمانی، قشر ورزشکار هم حضور دارند. قهرمانان ورزشی کشورمان در این روز‌ها، با تمام وجود در حال خدمت رسانی به مردم عزیز هستند.

پیشکسوت بسکتبال ادامه داد: الحمدلله ورزشکارانی که در عرصه درمان مشغولند، کم نیستند. خیلی از این عزیزان دوستان نزدیک من در سایر رشته‌های ورزشی هستند و البته در مدت شیوع کرونا ویروس، افتخار آشنایی با دیگر ورزشکاران کادر درمان را هم پیدا کردم.

بیگی گفت: احساس می‌کنم در این روز‌ها، مهم‌ترین رکن، کمک رسانی به کادر درمان است. البته طبیعی ست که هر فعالیت دیگری به حاشیه برود. تمرکز، بیشتر برای مبارزه با این بیماری است و همه افراد در حد توان و تخصص خود، در هر زمینه‌ای سعی دارند جامعه را یاری کنند.

بسکتبالیست شاغل در کادر درمان کشورمان تصریح کرد: امیدوارم، ما هم بتوانیم باری هرچند ناچیز از دوش همه‌ی کادر درمانی برداریم.
هر زمان نامی از ورزش آورده می‌شود، خواه یا ناخواه در همه‌ی انسان‌ها، حس امید، پویایی و سرزندگی به وجود می‌آید. فعالیت قشر ورزشکار در این میدان جهادی، می‌تواند برای مردم، پیام آور این باشد که با همدلی، اتحاد، توکل به خدا و توجه به توصیه‌های پزشکی ان شاءالله به زودی شاهد بازگشت کامل سلامت و آرامش به کشورمان خواهیم بود.

بیگی خطاب به مردم کشورمان گفت: از مردم عزیز می‌خواهم، مانند همیشه، ما و کادر درمان را با ادامه پویش در خانه بمانیم که می‌دانم بسیار سخت و اذیت کننده است، تنها نگذارند. اما شرایط، اقتضا می‌کند که همچنان صبر پیشه کنیم و با توجه به توصیه‌های پزشکان و رعایت دقیق اصول بهداشتی ان شاءالله به متوقف و ریشه کن کردن بیماری کرونا بیشتر کمک کنیم.

بیگی افزود: ما و سایر بچه‌های کادر درمان، با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد، همچنان مشغول مبارزه هستیم؛ مخصوصا عزیزانی که در تماس مستقیم با بیماران کرونایی هستند، مانند پرستاران بخش مراقب‌های ویژه و سایر بخش‌ها.

بیگی ادامه داد: در بعضی امکانات، کمبود و محدودیت‌هایی هست، مانند ماسک و دستکش که با کمبود مواجه هستیم. البته با توجه به شیوع گسترده بیماری، این مسئله طبیعی است و امیدوارم همه از جمله مردم و مسئولان کمک کنند؛ ما هنوز در پیک این بیماری هستیم، هنوز آمار رو به رشد است، هرچه آمار کم شود و رو به کاهش رود قوت قلب بیشتری برای کادر درمان است. از مسئولان و مدیران درخواست می‌کنم تصمیمات جدی تری را برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و برای تامین مایحتاج ضروری بیمارستان‌ها اتخاذ کنند. ان شاءالله به زودی این بیماری مهار شود و آمار مبتلایان هرچه سریع‌تر کمتر شود.

بیگی گفت: از مسئولان ورزش کشور هم درخواست می‌کنم، این روز‌ها توجه بیشتری به قهرمانان ورزشی و ورزشکارانی که در بیمارستان‌ها مشغول خدمت هستند، داشته باشند.

امیدوارم بسکتبال که امسال المپیکی شد، از این به بعد بیشتر مورد توجه مدیران ورزشی و حامیان مالی قرار بگیرد. بعضی از دوستان، تنها منبع درآمدشان مربی گری ورزش است و این روز‌ها به سبب شیوع این ویروس، کلاس‌های آموزشی شان تعطیل شده است و شرایط خیلی خوبی ندارند. امیدوارم فدراسیون‌های ورزشی، توجه ویژه به این عزیزان داشته باشند. خروج از این شرایط نیازمند یک اتحاد، رسیدگی، عزم جدی و یک یاعلی است که ان شاءالله ایران پسا کرونا، ایرانی موفق‌تر و زیباتر از قبل باشد.


بیشتر بخوانید :داور بسکتبال: ورزشکاران در مبارزه با کرونا عملکرد مثبتی دارند


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.