سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۰ برابری اعتبارات احیای بافت تاریخی بازار اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از افزایش بیش از ۱۰ برابری اعتبارات احیا و بازسازی بافت تاریخی بازار اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در نشست با فعالان حوزه بازار اردبیل در راستای رسیدگی به شکایات سرای وکیل بازار تاریخی اردبیل گفت: برای نخستین بار در سطح کشور در حوزه بافت‌های تاریخی با پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، کمیته حل اختلافات بافت تاریخی در بازار اردبیل تشکیل شد.

او افزود: نخستین جلسه این کمیته امروز با حضور فعالان حوزه بازار تشکیل شد تا به مشکلات و شکایات موجود در بازار تاریخی اردبیل رسیدگی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اهداف تشکیل این کمیته بیان کرد: از مهمترین اهداف این کمیته رسیدگی به مسائلی بوده که با تعامل و رایزنی‌های لازم قابل حل است تا از ارجاع پرونده‌های این حوزه به دستگاه قضایی جلوگیری شود.

فلاحی از افزایش بیش از ۱۰ برابری اعتبارات احیا و بازسازی بافت تاریخی بازار اردبیل خبر داد و گفت: با عنایت استاندار اردبیل، امسال ۳۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به بازار تاریخی اردبیل اختصاص یافته است.

او با اشاره به طرح جامع مطالعات بافت تاریخی بازار اردبیل اظهار کرد: ۴۰ درصد مطالعات این طرح انجام شده که تاکید اساسی در تهیه طرح جامع مطالعات بافت تاریخی بازار اردبیل بر ارائه خروجی مناسب و تعریف پروژه‌های عملی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به برخی مشکلات در سرای وکیل بازار اردبیل بیان کرد: باید این مشکلات با صلح و سازش در کمیته حل اختلافات بافت تاریخی حل شود که انتظار می‌رود در این زمینه شاهد تعامل و مشارکت لازم باشیم.

فلاحی افزود: تعیین بازه زمانی مشخص و اولویت بندی برای بازسازی بازار تاریخی اردبیل مورد تاکید اساسی بوده که برای اقدام عملیاتی در این زمینه از آمادگی لازم برخوردار هستیم و انتظار می‌رود بازاریان نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.