سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ورود زودهنگام دام به مراتع ملایر جلوگیری می‌شود

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایرگفت: مراتع این شهرستان تا ۱۵ اردیبهشت قابلیت چرا ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی ده پهلوان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایرگفت: اگر دام‌ها در زمان مناسب به مراتع استان ورود کنند، پوشش گیاهی فرصت تجدید خود را دارد  و به این ترتیب از تخریب آن جلوگیری می‌شود.

او با اشاره به اهمیت مدیریت چرا و تعادل دام در مراتع استان افزود: اگر مدیریت در خصوص زمان و چگونگی حضور دام در مراتع استان صورت نگیرد، شاهد آسیب جدی به عرصه‌های طبیعی خواهیم بود، آسیب‌هایی که به سختی جبران می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر ۱۷۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد که ۱۳۸ هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهند، گفت: مراتع این شهرستان  تا ۱۵ اردیبهشت قابلیت چرا ندارند و چرای زودهنگام باعث از بین رفتن مراتع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با اشاره به اینکه مراتع از نظر کیفی در سه سطح درجه بندی می‌شوند، بیان کرد: از اهداف بلندمدت اداره منابع طبیعی رساندن مراتع ضعیف به مراتع درجه یک است.

او اضافه کرد: تعدادی از عشایر با  ورود غیرمجاز به  شهرستان خسارات جبران ناپذیری به مراتع وارد می‌کنند که به منظور جلوگیری از این امر هر ساله دوتیم ثابت و سیار از این اداره برای کنترل این موضوع فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ج
منبع ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.