سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

واردات یک کامیون نو به ازای اسقاط ۲ کامیون کهنه/ تعداد ناوگان فعال جاده‌ای بیش از نیاز کشور است

دبیر کانون کامیون‌داران گفت: باید با واردات یک کامیون نو، دو کامیون فرسوده از رده خارج شود تا ناوگان جاده‌ای نوسازی شود.

احمد کریمی دبیر کانون کامیون داران کشور در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار کامیون فعال در کشور وجود دارد گفت: باید دولت تمهیدات لازم برای نوسازی این ناوگان را انجام دهد و سعی کند با خروج ناوگان فرسوده تعادل را در عرضه و تقاضای بار ایجاد کند .

کریمی با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه دولت در حوزه جابجایی کالا و بار، توسعه حمل و نقل ریلی است افزود: استفاده از حمل و نقل ریلی در حوزه بار علاوه بر کاهش آلایندگی‌ها، زمینه ساز افزایش بهره وری می‌شود  و ما شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این حوزه هم خواهیم بود.

 او ادامه داد: باید دولت در حوزه واردات ناوگان جاده‌ای به ویژه در بخش بار اقدامات ویژه ای را در دستور کار خود قرار دهد به گونه ای که با واردات یک کامیون، دو کامیون فرسوده را از رده خارج کند تا علاوه بر ایجاد تعادل در جابجایی کالا‌ها و بار، شاهد نوسازی و بهره وری هرچه بیشتر حوزه حمل و نقل باشیم.

کریمی تاکید کرد: باید تعداد ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل بار به ۳۵ هزار دستگاه برسد تا شاهد افزایش بهره وری شویم چرا که هم اکنون بخش عمده ای از این ناوگان‌،کارکرد‌های طولانی دارند و این امر باعث شده که نتوانیم از این حوزه به صورت مناسب بهره وری کنیم .

او ادامه داد:  انجام چنین اقداماتی  باعث شده که بسیاری از رانندگان با مشکلاتی در حوزه سوخت و کرایه‌های پایین، دست و پنجه نرم کنند.

دبیر کانون کامیون داران تصریح کرد:  دولت باید حمایت‌های خود را در حوزه کامیون داران بیشتر کند و با استفاده از نظرسنجی و اطلاع از نیاز‌های کامیون داران بتواند بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کند.

این مقام مسئول  تاکید کرد: هم اکنون تعداد ناوگان‌ جاده‌ای در حوزه حمل و نقل بار بسیار بیشتر از تقاضا است این موضوع خود در بسیاری از زمینه‌ها باعث ایجاد مشکلات زیادی برای فعالان این حوزه شده است.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
داریوش
۲۲:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام ببخشید نظر خوبیه فقط چطوری دوتا کامیون فرسوده مالک بیاره خوب اگه داشت دوتاشو میفروخت یه مدل بالا میگرفت اقای کارشناسسسس
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
اگه کامیون زیاده وبار نیست پس چرا قیمتها هفت برابر شده؟؟؟؟
خداداد بکرانی
۰۸:۵۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام چرا اظهار نظر بنده را در زیر این مطلب درج نکردید?
غریبه
۰۷:۵۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام من پانزده ساله راننده هستم برای مردم کارمیکنم ایابااین اوضاع امیدی هست که بتونیم ماشین داربشیم
علی
۰۲:۱۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
اگر دولت سال کامیون فرسوده را ازطریق رسانه اعلام میکرد کمی آرامش وکاهش قیمت های نجومی برمیگشت وعده ای هم تکلیف شأن معلوم میشد که سراغ کامیون از رده خارج نروند چون جای برای اشتباه کردن وعملی کردن طرح دولت نیست راننده اگر یک تصادف کوچک بکنه چند سال باید برای جبران خسارت کار مجانی کنه چه برسد که کامیون با این قیمت های فضایی با بدبختی وقسط وبهره کشیدن روی آن بخره به یک باره از رده خارج شود لطفاً هرچه زودتر سال فرسودگی را اعلام کنید
احمد
۰۰:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
باسلام و احترام.
اگرکامیون های وارداتی رابه راننده‌ای پایه یک ازدم قسط بدن خیلی خوبه هم به ناوگان حمل ونقل کمک کردیدهم به رانندها جراکه اینطورحمل ونقل سنگین کمک زیادی شده وهم درمصرف سوخت صرفه جویی شده
بهزاد
۲۲:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
فکر خوبیه
تمام راهها و سرازیریها به واسطه کامیونهای قدیمی ترافیک شده
و در ضمن مصرف کامیون های قدیمی به ازای هر صدی۵۰ لیتر هست که میشود دو برابر کامیون اروپایی جدید
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام قیمت خودروهای فرسوده رو تواین مملکت کسی نظارت نمیکنه هر کس هر قیمتی که دلش میخواد میگه باید دولت یا هر کسی که مسول هست رسیدگی کنه همه دارن پلاک گرجستان میگیرن این همه پول داره ازاین مملکت خارج میشه
عباسعلی صداقتی
۲۰:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام
پیشنهاد بنده این است به ازای هر اسقاط کامیون فرسوده یک کامیون با سن حداکثر ۵ ساله دست دوم مالک کامیون بتواند وارد کند
مالک پول اسقاط نگیرد و دولت بابت واردات کامیون دست دوم گمرکی نگیرد
Mahbi
۲۰:۳۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
آقای کریمی شما که این پیشنهاد را دادید این فکر را کردی که آن راننده که کامیون فرسوده داره دو تا کامیون را از کجا در بیاره یا همین جوری از زنت نظر خواهی کردی تو که علم حمل و نقل نداری بیخود می‌کنی این نظر را میدی
ahmad
۱۹:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
واقعا راهکار خوبیه چون کرایه ها واقعا کمه با این استهلاک های گران باید ماشین های فرسوده حذف شن چون تعداد کامیون بیش از نیاز می باشد
Majid sadeghi
۱۸:۱۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلاا خدمت هنه زحمتکشان برادر بزرگوار شما که در مورد ناوگان فعلال هستی فکری هم برای آن دسته از رانندگانی که برای مالکان کار میکند و بعد از بیست سال بلک بیشتر بدلیل قیمت نجومی در نجومی قیمت کامیون نتوانسته حتآ یک دونگ ماشین بخرند ( فکری بکنید( تشکر از دل سوزان)
علیرضا
۱۸:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
با سلام
نظر عالی و کارشناسی شده می باشد به شرط اینکه عملی شود
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
بهترین روش همین است چراکه ناوگان درکشور خیلی فرسوده است ومصرف سوخت کامیونهای قدیمی وفرسوده شایدتا دوبرابر کامیونهای جدید باشد ودرحوضه حمل بار وتقصیم بار تعادلی وجود ندارد واین به معنای چیست...
پیمان اشراقی
۰۸:۴۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام ،

نباید عجله کرد ،
باید با روش های جدید آماری و علم نوین کار را پیش برد .