سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه مجازی «اصول تاریخ شفاهی» در همدان

 کارگاه مجازی «اصول تاریخ شفاهی» با تدریس محمد قاسمی پور مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌های حوزه هنری کشور در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حامد زمان میرآبادی مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان همدان گفت: از آنجایی که شیوع ویروس «کووید- ۱۹» موجب اخلال در برنامه‌های آموزشی تاریخ شفاهی این دفتر شده است، کارگاه اصول تاریخ شفاهی را به شکل مجازی و با وسعت استانی برگزار خواهیم کرد.

او افزود: این کارگاه آموزشی روز پنج  شنبه این هفته ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

حامد زمان میرآبادی هدف برگزاری این کارگاه را معرفی اصولی تاریخ شفاهی، کشف استعداد‌ها و ارتقای سطح دانش فعالان این عرصه دانست و تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی دیگری همچون مصاحبه، پیاده سازی، تدوین، برگزاری جلسات نقد کتاب نیز در دستور کار دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری همدان قرار دارد.

او تاریخ شفاهی را ابزاری برای دستیابی به تحولات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی در مقاطع مختلف تاریخ اعلام کرد و افزود: مصاحبه نبض کار و قلب تاریخ شفاهی است و تربیت مصاحبه گران جوانِ پرسشگرِ متخصص، می‌تواند عاملی کلیدی در جهت رشد، تقویت و ارتقای سطح تاریخ شفاهی استان باشد.

مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان همدان وضعیت تاریخ شفاهی در استان را مطلوب و رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: استان همدان دارای نویسندگان توانمند و برتر کشوری در عرصه تاریخ شفاهی است و حوزه هنری استان همدان با بهره گیری از این ظرفیت مناسب کتاب‌های قابل توجهی، چون «حدیث حاضر غایب»، «ملازم اول؛ غواص»، «دوماشال» و «هما» را در سال ۱۳۹۸ تولید کرده است.

کارگاه مجازی «اصول تاریخ شفاهی»  رایگان برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در این دوره می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۱۸۷۵۰۰۸۹۲ ارسال نمایند.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.