سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوشیدن زیاد آب در پیشگیری از ابتلا به کروناهیچ مبنای علمی ندارد

یک متخصص بیماری‌های عفونی با رد شایعات در خصوص تاثیر نوشیدن زیاد آب جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: هیچ یک از این صحبت‌ها پایه و اساس علمی ندارد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  علیرضا جانبخش  با اشاره به افزایش شایعات و اظهارنظر‌های غیرکارشناسی در خصوص بیماری کرونا و راه‌های درمان و پیشگیری از آن گفت: یکی از این دست شایعات بحث تاثیر نوشیدن زیاد آب در پیشگیری از ابتلا به کرونا است که هیچ مبنای علمی برای آن وجود ندارد.

او افزود: برخی عنوان می‌کنند که بدن جهت مبارزه بهتر با کرونا بهتر است کم آب باشد تا از انتشار بیشتر ویروس در بدن پیشگیری شود و برخی در مقابل معتقدند بدن باید پر آب باشد تا ویروس را به سمت معده برده و مانع انتشار آن در بدن شود که هر دوی این نظر‌ها صحبت‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: توصیه ما در این روز‌ها نوشیدن آب به میزان همیشگی و در حد نوشیدن هشت لیوان در روز است و نیازی نیست افراد ساعت به ساعت آب بنوشند.

او افزود: در خصوص بیماران مبتلا به کرونا و سایر بیماران دارای علائم مشابه آنفلوآنزا توصیه می‌شود مصرف مایعات بیشتر شده و این مایعات عمدتا بصورت گرم مصرف شود.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.