سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای عملیات واکسیناسیون دامی علیه بیماری آبله و شاربن درکردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان از اجرای نخستین مرحله از عملیات مایه‌کوبی بر علیه بیماری‌های آبله و شاربن دامی در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی ورمقانی با اشاره به اینکه عملیات واکسیناسیون دامی علیه بیماری آبله و شاربن دامی از روز شنبه آغاز و به مدت ۴۵ روز ادامه دارد، گفت: ۲۰ گروه دامپزشکی استان به مدت ۴۵ روز کاری یک میلیون راس دام را علیه این بیماری‌ها واکسینه می‌کنند.

اوافزود: در این طرح حدود ۲ میلیون نوبت سر عملیات مایه کوبی انجام می‌شود که شامل یک میلیون راس علیه آبله گوسفندی، ۱۵۰ هزار راس آبله بزی، ۸۰۰ هزار راس شاربن گوسفند و بز، ۵۰ هزار راس شاربن گاو و گوساله و یک هزار و ۵۰۰ راس شاربن تک سمی است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: این طرح با همکاری گروه‌های دولتی و بخش خصوصی همکار دامپزشکی با اولویت واکسیناسیون دام‌های مناطق مرزی، کانون‌های بیماری، مناطق پرخطر و دامداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی پوشش داده انجام می‌شود.

ورمقانی یادآور شد: از دامداران درخواست کرد با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های تردد، نیرو‌های دامپزشکی برای خدمات‌رسانی آماده انجام وظیفه هستند لذا با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی نهایت همکاری را بعمل آورند.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون یکی از مهمترین اقدامات اجرایی برای تامین امنیت بهداشتی دام است و برای بیماری‌های استراتژیک واکسن به صورت رایگان و یا یارانه‌ای در اختیار دامداران استان قرار می‌گیرد.

گفتنی است،کردستان دارای سه میلیون واحد دامی است که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس آن گوسفند و بز، ۲۳۰ هزار راس بز و بزغاله، ۲۳۰ هزار راس گاو و گوساله و ۱۲ هزار و ۳۰۰ راس تک سمیان است.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.