سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی وزارت خارجه آمریکا برای پیروزی در جنگ هشتگ‌ها، دروغ شاخ‌دار می‌گوید!

واکنش‌های خودجوش کاربران به ادعا‌های واهی اکانت وزارت امور خارجه ایران بار دیگر نشان داد کشیده شدن فضای جنگی به جنگ رسانه‌ای کاملاً بدیهی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی خود، احتمال استفاده آمریکا از ویروس کرونا به عنوان یک سلاح بیولوژیک را مطرح کردند، "اکانت وزارت خارجه آمریکا" در توئیت عجیبی، برجسته‌ترین هشتگ‌های مطرح شده در ایران پس از این سخنان را دو کلیدواژه توهین آمیز جریان ضدانقلاب نسبت به جمهوری اسلامی و رهبری معرفی کرد.

این تحریف واقعیت و ادعای دروغ در حالی مطرح شد که در همان ایام کلیدواژه Khameneithegreat# (#خامنه‌ای_بزرگ) علاوه بر ترند نخست شدن در توئیتر فارسی، به رتبه نهم ترند‌های برتر توئیتر جهانی هم رسید.

کاربران بسیار زیادی علیرغم همه ترور‌های مجازی توئیتر، به استقبال این فرمایشات مقام معظم رهبری رفته و ذیل کلیدواژه «Khameneithegreat#» قسمت‌های مختلف سخنان نوروزی معظم‌له را بازتاب دادند؛ به طوری که بیش از ١٠هزار کاربر نزدیک به یک میلیون محتوا ذیل این کلیدواژه تولید کردند.

سطح مشارکت در این تولید محتوا بسیار فراگیر بود و علاوه بر تمام استان‌های کشور، بسیاری از کشور‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی را شامل شد کاربران هند، پاکستان، یمن و فلسطین حضور چشمگیری در این زمینه داشتند.

نکته قابل تامل در توئیت وزارت خارجه آمریکا، اثبات جدی و واقعی بودن «جنگ هشتگی» در بستر فضای مجازی و عملیات رسانه‌ای است به نحوی که علی رغم غلبه جبهه انقلاب در این نبرد مجازی، وزارت خارجه آمریکا با برجسته کردن یک کلیدواژه علیه رهبرانقلاب، برای جریان سازی خبری، بسترسازی می‌کند.

آنچه در این میان قابل تامل به نظر می‌رسد عدم انسجام کامل رسانه‌ای در کشور برای روایت دقیق این قدرت رسانه‌ای و دست برتر جبهه انقلاب در بستر شبکه‌های اجتماعی است؛ ایجاد هم افزایی رسانه‌ای در کشور برای بیان موفقیت‌های جبهه انقلاب در فضای مجازی قطعا مانع تداوم دروغ پردازی مقامات آمریکایی خواهد شد.

در چنین فضایی، تعداد زیادی از کاربران توییتر در اقدامی خودجوش ماهیت آمریکا را در ذیل این توییت به تصویر کشیده و دروغ‌های اکانت وزارت امورخارجه آمریکا را رسوا کردند.

 

واکنش‌های خودجوش کاربران به ادعا‌های واهی اکانت وزارت امور خارجه ایران بار دیگر نشان داد کشیده شدن فضای جنگی به جنگ رسانه‌ای کاملاً بدیهی بوده و امروز از هشتگ‌ها به عنوان یک سلاح جنگی برای مقابله استفاده می‌شود؛ همانگونه که حضور در جبهه‌های حقیقی با سلاح‌های قوی لازم و ضروری است حضور در فضای مجازی هم نیازمند سلاح هشتگ‌هاست.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.