سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش خصوصی همواره، همراه بخش دولتی است

بخش خصوصی همواره، همراه بخش دولتی است و سنگینی بار درمان را تا حدود زیادی می‌کاهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نشست مشترک هیات رئیسه دانشگاه و پزشکان مراکز تابعه در خصوص ملزومات مورد نیاز در این مراکز برای مقابله با کرونا برگزار شد.

مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت : مسئولان دانشگاه به واسطه حرفه پزشکی و شغلی که دارند، علاوه بر مسئولیتی که عهده دار هستند، مشکلات پزشکان و کادر درمان را از نزدیک لمس می‌کنند و با آن مواجه هستند.

او گفت : بنابراین ما تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات به کار می‌بندیم تا ارائه خدمات به بیماران به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

مرادی افزود : همدلی و همکاری و داشتن دید مثبت در پیشرفت کار‌ها بسیار موثر است و هیچگاه نباید زحمات همکاران نادیده گرفته شود و همواره باید اقدامات مثبتی که انجام می‌شود، مورد تقدیر قرار گیرد تا افراد با انگیزه بیشتری به فعالیت ادامه دهند.

او افزود : با همدلی و همکاری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در امور خواهیم داشت و اگر کاری آنگونه که مورد انتظار بوده پیش نرود باید با نقد و ارائه پیشنهاد لازم امکان انجام آن به بهترین نحو فراهم گردد.

مرادی گفت : در مقابله با بیماری کرونا در حال حاضر، حفظ جان همکاران، ازجمله پرسنل، پزشکان، پرستاران، پرسنل بهداشتی و دانشجویان مهمترین دستور کار هیات رئیسه دانشگاه محسوب می‌شود و در این راستا اقدامات لازم به خوبی در حال انجام است.

او گفت : پیش از آغاز شیوع کرونا نقشه راه مقابله با کرونا در دانشگاه تهیه شد که تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز در زمان شیوع در استان مورد بررسی قرار گرفت، اما امکانات و تجهیزات موجود خیلی کمتر از میزان ملزومات پزشکی مورد نیاز در هنگام شیوع کرونا بود.

مرادی افزود : خوشبختانه با تلاش فراوان مسئولان دانشگاه و مسئولان ارشد استان هم اکنون از نظر مواد ضد عفونی کننده سطح و دست نیازی در استان وجود ندارد و روزانه ۲۰ هزار لیتر الکل توسط دانشگاه خریداری می‌شود.

او افزود : با تولید روزانه ۹۰ هزار ماسک در استان نیاز به ماسک نیز تا حدود زیادی برطرف شده است که همکاران ما در معاونت غذا و دارو تلاش می‌کنند درتهیه ماسک‌های تولیدی کیفیت و استاندارد لازم را ارتقا دهند

مرادی گفت : مواد ضدعفونی، ماسک و ... که از کانال حوزه معاونت غذا و دارو عبور نکند از نظر ما غیر استاندارد است و ملزومات بهداشتی تولید شده باید حتما تاییدیه معاونت غذا و دارو را داشته باشد.

او گفت : باید به اینترن‌ها ماسک به صورت هفتگی تحویل گردد و امتیازات ویژه‌ای نیز به اینترن‌هایی که در مقابله با کرونا همکاری داشته اند تعلق خواهد گرفت.

مرادی افزود : تن‌ها اعمال جراحی اورژانسی و مواردی که برای بیمار تحمل شرایط برای بیمار دشوار است باید انجام شود و از ازدحام غیر ضروری در مطب‌ها و بیمارستان‌ها تا حد امکان جلوگیری به عمل آید چرا که موجب افزایش خطر انتقال کرونا شده و افزایش آلودگی پرسنل را نیز به دنبال خواهد داشت.

او افزود : دندانپزشکان نیز تنها باید موارد اورژانسی را انجام دهند و کار‌های غیر ضروری در مطب‌های دندانپزشکی انجام نشود. همچنین باید درانجام مراقبت‌های پیشگیرانه دقت بیشتری داشته باشند که به میزان مورد نیازماسک N۹۵ نیز در اختیار آن‌ها قرار داده خواهد شد.

مرادی گفت : بخش خصوصی همراه بخش دولتی است وهمواره از سنگینی بار درمان تا حدود زیادی می‌کاهد.

او گفت : مشکلات مالی بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌ها پس از بررسی، در ستاد کرونا‌ی استان مطرح و راهکار‌های لازم در این خصوص ارائه خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.