سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویروس کرونا به کودکان هم سرایت میکند

فوق تخصص عفونی اطفال گفت : متاسفانه ویروس کرونا به کودکان هم سرایت میکند و علاوه بر کودکان مادران باردارو نوزادان در معرض خطر هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رضا حبیبی فوق تخصص عفونی اطفال گفت : کودکان می‌توانند به راحتی در انتقال بیماری به افراد دیگر نقش داشته باشند. علائم درکودکان خفیف تر، اما خطر انتقال بیشتر است.

او گفت : کودکانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند بیشتر در معرض خطرابتلا به بیماری کرونا هستند.

حبیبی با بیان اینکه کودکان را به شستن مکرر دست‌های خود با آب و صابون، برای حداقل ۲۰ ثانیه و به شکل صحیح ترغیب کنیدگفت:با توجه به اینکه ویروس کرونا از طریق دهان، چشم و بینی وارد بدن انسان می‌شود، به کودکان آموزش دهید پیش از اینکه دست‌های خود را به چشم، دهان و بینی بزنند، حتما دست‌ها را با مایع دستشویی و آب بشویند.

او با تاکید بر اینکه کودکان را تا حد ممکن از هر کسی که سرفه یا عطسه می‌کند دور نگه دارید و از حضور کودکان در اماکن عمومی و شلوغ خودداری کنید گفت: در صورتی که کودکی دچار علائم تنفسی مانند سرفه‌های خشک و مکرر بود، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

این فوق تخصص عفونی اطفال افزود: برای پیشگیری از خشکی و آسیب دست‌ها در صورت شستن زیاد، کرم نرم کننده مخصوص دست کودک بعد از شست‌وشوی دست‌ها استفاده شود.

او گفت: سطوحی که زیاد لمس می‌شوند مانند میز، صندلی‌ها، دستگیرهٔ در، دستگیره و دسته‌های وسایل دیگر، پریز‌های برق، توالت و سینک و روشویی را مدام تمیز و ضدعفونی کنید .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.